.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen in het buitenland?

  • 6 September 2016
  • 20 reacties
  • 841 Bekeken

Badge
Sinds 31 augustus ben ik in Frankrijk. Heb sindsdien "geen service" op mijn toestel.(Xiaomi Redmi note 2). Geen regelmatige beller. Merkte het 2/9. daar mijn vrouw haar arts regelmatig moet bellen. Via mail bericht gestuurd naar Symio. Kreeg suggesties maar die hielpen niet. Vervolgens diverse mails gestuurd maar tot op heden NUL antwoord. Misschien ligt het probleem wel bij mezelf maar vind dat ik, als 70 jarige digibeet en natuurlijk in de eerste plaats, KLANT, van een firma die zichzelf posteert als beste provider in een lange rij, wel wat meer hulp kan verwachten.
Misschien is er op dit forum iemand die weet wat ik kan doen?
Alvast erg bedankt.
icon

Beste antwoord door Ilias 7 September 2016, 13:43

Bekijk originele reactie

20 reacties

2 dingen ter controle...
Bellen in en naar het buitenland staat aan op mijn simyo?
En (data)roaming staat aan?
Komt u hier niet uit, ga dan naar een telefoonwinkel of is er u iemand in de buurt die dat even voor u kan doen? :)
Wanneer niets werkt zou ik een buitenlandse sim testen en werkt dat wel zou ik die aanschaffen.

Op deze pagina kan bellen in en naar het buitenland worden aangezet. (Even inloggen)

Sterkte en succes!
Friesian.
Badge
Allereerst bedankt voor de snelle reactie!
Vlgns Symio staat buitenland aan. Data roaming op mijn toestel ook.
Tel winkel. Dat heb ik ook aan Symio gevraagd. quote: "hebben jullie een agent of firma in de buurt waar ik om hulp kan vragen?"unquote.
Maar zoals geschreven. Geen enkele reactie van Symio.
Begrijp alleen niet dat iets dat 3 maanden geleden nog werkte (tel buitenland) zonder enige ingreep e/o verandering, het nu niet meer doet.
Thks anyway Mojo
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Mojo,

Welkom op 't Simyo Forum!

Allereerst wil ik onze excuses aanbieden voor de communicatie zoals deze is gegaan of juist omdat die er niet is geweest. Ik ga kijken waar het foutje heeft gelegen en dit intern bespreken.

Om het probleem op te lossen heb ik een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart. Je simkaart wordt dan opnieuw aangemeld op het netwerk en het probleem zal doen opgelost moeten zijn. Kun je jouw toestel voor tien minuten uitschakelen en dan weer aanzetten?

Als het probleem niet opgelost is, kun je dan jouw simkaart in een ander toestel plaatsen en het liefst een andere simkaart in je eigen toestel? Dit staat ook wel bekend als een kruistest. Zo kunnen wij achterhalen of het aan de simkaart ligt of aan het toestel. Laat je weten wat het resultaat is van deze kruistest?

Friesian, dankjewel voor je hulp!

Mojo, je bent altijd van harte welkom op het forum als je vragen hebt! Wij zullen je niet teleurstellen!

Groetjes,
Ilias
Badge
Hallo Ilias,
zojuist, woensdag 16.25h jouw bericht gelezen.
Heb mijn telefoon uitgeschakeld.
Kruistest wordt moeilijk. Zal iemand moeten vinden die bereid is om simkaarten te ruilen. Maar dat gaat op de een of andere manier wel lukken.
Houd je op de hoogte. Allereerst zodadelijk als ik mijn telefoon weer ingeschakeld heb.
Groetjes,
Mojo
Badge
17.15 h. Heb toestel weer ingeschakeld. Helaas, zelfde resultaat.
Wellicht nog enig nut?
Instellingen:
sim en mob netwerken simyo, info ingeschakeld, sim kaart naam: symio
provider network:
namen toegangspunten KPN Internet - portalmmmm.nl
selectie netwerktype: bij voorkeur 3g
netwerk provider: automatisch kiezen
mobiele data: ingeschakeld
internationale roaming: overzeese data roaming. ingeschakeld
Misschien werpt dit al enig licht op de kwestie? Anders moet ik wachten tot ik sim kan switchen

groeten
Reputatie 7
Badge +10
Hi Mojo,

Wat vervelend dat het nog steeds niet werkt 😞 Is het intussen mogelijk geweest om je simkaart tijdelijk in een ander toestel te plaatsen en vice versa? Deze test kan een heleboel informatie bieden over de kern van het probleem.

Ook wil ik je graag aanraden om handmatig een (buitenlands) netwerk met goede dekking te selecteren. Momenteel zoekt je toestel automatisch een netwerk op, maar een zetje in de juiste richting kan geen kwaad.

Laat je me weten of dit een verschil maakt?

Groetjes,
Jihane
Badge
Goeden avond Jihane,
Neen, helaas nog niet gelukt. Je moet je voorstellen. We zitten in een klein Frans gehucht. Het valt niet mee, qua taal etc., om zomaar iemand bereidt te vinden om met een wildvreemde buitenlander simkaarten te ruilen. Bovendien ben ik recent bij een winkel van SFR langs geweest, Daar hebben ze meer dan een half uur geprobeerd maar ook zonder resultaat.
V.w.b. handmatig zoeken. Morgen ga ik naar een grotere plaats en zal het daar weer proberen.
Kan ik dit eventueel ook proberen; mijn toestel heet plaats voor 2 simkaarten. Staat nu op 1e slot. Zal ik het eens op het 2e slot proberen?

Groeten/Mojo
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Mojo,

Aangezien je een dual sim telefoon hebt, zou ik dat zeker proberen! Ik ben benieuwd wat daar de uitkomst van is. Daarom zouden we ook zo graag willen dat je een kruistest uitvoert, zodat we kunnen zien waar het probleem aan ligt. Het kan namelijk heel goed dat het ligt aan het feit dat je een dual sim telefoon hebt en dat daar instellingen goed gezet moeten worden. Verder zou ik sowieso even handmatig andere netwerken zoeken!

Ik hoor graag van je wat de uitkomsten zijn.

Groetjes,
Caspar
Badge
Het heeft even geduurd,
Maar ik heb het volgende :
andere simkaart en dan werkt het wel.
handmatig instellen dan krijg ik dat er geen verbinding kan worden gemaakt.
wat nu?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Mojo,

Jammer dat het handmatig instellen niet werkt. Kun je iets specifieker zijn over de kruistest? Heb je jouw simkaart in een ander toestel gedaan? Wat is daar de uitkomst van? Als ik het verder goed begrijp doet een andere simkaart het wel in jouw toestel, klopt dat?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Badge
Hallo Caspar, bedankt voor je snelle antwoord.
Ik heb een simkaart uit iemand anders toestel gekregen en die in mijn toestel gedaan.
Toen (diegene had 2 telefoons) zijn andere nummer gebeld. Dat werkte de telefoon ging over.
Daarna mijn simkaart weer terug in mijn toestel. Nu krijg ik "geen simkaart". Als ik hem op de andere
sim plaats krijg ik nog steeds "geen service"
Via wifi werkt de rest als vanouds. Whats app, internet etc. gaan zonder problemen.
Nog suggesties?
Mojo
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Mojo,

Het lijkt erop dat het ligt aan de simkaart. Dit kunnen wij opmaken uit het feit dat een andere simkaart het wel doet in je toestel.

Een oplossing lijkt dus het versturen van een nieuwe simkaart. Dit kan echter enkel binnen Nederland. Bevind jij je momenteel in Nederland en is het wel nuttig als ik je een nieuwe simkaart toestuur per post?

Groetjes,
Ilias
Badge
Hallo Ilias,
Nee, ik ben ongeveer 4 of 5 oktober terug in Nederland.
Aangezien ik nu al bijna een maand zonder telefoon ben maakt die ene week ook niet meer uit.
Dus je kan hem wel opsturen maar dan naar mijn huisadres. Als ik voor ontvangst moet tekenen
dan kun je er zekerheidshalve nog wel 2 dagen bijtellen.
Wat ik me wel afvraag: Als het aan de simkaart ligt, waaraan ik zelf niets kan doen, hoe gaan we dan deze verloren maand verrekenen. Tenslotte heb ik betaald voor iets dat ik niet heb kunnen gebruiken.

Groeten,
Mojo
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Mojo,

Ik heb gelijk een vervangende simkaart opgestuurd. je hoeft hier niet voor te tekenen, dus je zal de simkaart gewoon zien liggen als je thuis komt.

Aangezien je een tijdje jouw aansluiting niet kon gebruiken, heb ik jouw abonnementskosten voor de maand september kwijtgescholden. Ben je blij met deze oplossing? :)

Groetjes,
Caspar
Badge
Bon jour Caspar
(ik ben nog steeds in Frankrijk)
Afgezien van de malheure van het niet kunnen bellen hebben jullie het voor mij goed opgelost. Ik hoop echter voortaan van zulke problemen gespaard te blijven.
Bedankt en au revoir
Mojo
Reputatie 3
Badge +5
Bon jour Mojo,

C'est bon à entendre! Suis heureux il a été résolu. Espérons que ce problème ne sera pas plus venir. Si cela ne se produit pas, alors vous pouvez toujours nous contacter!

Dit is de Google Translate vertaling voor:

Dat is goed om te horen! Ben blij dat het is opgelost. Laten we hopen dat dit probleem niet meer voor zal komen. Als het wel voorkomt, dan kun je ons altijd contacteren!

Salutations,
Ilias
Badge
Hallo Illias, Friesian, Jihane, Caspar en wie er zich verder nog met dit topic bemoeit heeft.

Ik moet helaas zeggen dat ik zeer teleurgesteld ben in jullie zgn. hulp.
Wat blijkt?
afgelopen zaterdag ben ik thuisgekomen. om de nieuwe simkaart te installeren pakte ik mijn telefoon.
En wat bleek? Ik had gewoon verbinding. dus niks andere simkaart of problemen met mijn telefoon.
Simyo had gewoon bellen buitenland uitgeschakeld......!
notabene Illias had o.a. geschreven: "reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart".
jullie zullen begrijpen dat mijn vertrouwen in Simyo/KPN nu tot nul gedaald is.
enfin, misschien krijg ik nog een uitleg hoe zoiets kon gebeuren en kijk ik vast naar een andere provider.

groeten/Mojo
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Mojo,

Wat enorm vervelend dat je het als dusdanig hebt ervaren. Ik vermoed echter dat er sprake is van een klein misverstand. Ik hoop dit dus uit de wereld te kunnen helpen. Ik heb je gister proberen te bereiken, telefonisch, maar helaas kreeg ik je niet te pakken.

Scherp dat je is opgevallen dat de simkaart het gewoon deed toen je weer in Nederland was. Ik snap dus dat je het gevoel krijgt dat er iets niet juist is gedaan. Echter stuurden wij geen nieuwe simkaart op, omdat de hele simkaart defect zou zijn, maar omdat de optie voor het bellen in het buitenland niet werkte. Dit hebben wij dus trachten op te lossen door middel van een nieuwe simkaart. Hiervan moet je in het buitenland in principe gewoon gebruik van kunnen maken.

Wat betreft de optie 'Bellen in/naar het buitenland', deze heeft altijd aangestaan en dit hebben wij ook meerdere malen gecheckt. Daar zat het probleem dus niet.

Ik snap dus dat je het gek vind dat je met de oude simkaart gewoon verbinding kunt maken binnen Nederland en dat we je dan een nieuwe simkaart toesturen, maar de nieuwe simkaart is dus toegestuurd met het oog op een eventueel defect van de oude simkaart van roaming in het buitenland.

Het is jammer om te lezen dat je vertrouwen tot nul is gedaald. Ik hoop dat mijn uitleg het één en ander nog nuanceert. Wij willen je graag verder helpen en voorzien van een uitstekende service. Ik hoop dat het misverstand uit de wereld is geholpen.

Groetjes,
Ilias
Badge
Illias,
bedankt voor jou uitleg.
Hoewel dit de zaken zeker in een ander daglicht stelt denk ik dat je mijn eerdere reaktie zult begrijpen.
Het is, zeker voor een digibeet, allemaal duidelijk zolang de boel werkt zoals die moet werken.
Na jouw uitleg snap ik het beter en was mijn reaktie wat voorbarig.
Begrijp nog steeds niet hoe e.e.a. heeft kunnen gebeuren maar dat is nu ook niet meer van belang.
Zullen zien hoe het verder gaat. Had mijn simkaart nog niet gewisseld maar dat zal ik nu dus maar gaan doen.

Nogmaals bedankt.
Groeten/Mojo
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mojo,

Dankjewel voor je reactie! Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is geweest dat je niet kon bellen/sms'en in het buitenland. Zoals Ilias al zei, was het idee gewoonweg om jou zo efficiënt mogelijk te helpen. Hopelijk zul je dit probleem, met je nieuwe simkaart, niet meer ervaren als je weer naar het buitenland toe gaat!

Als je nog andere vragen hebt, laat je dat ons dan weten?

Groetjes,
Jihane

Reageer