.

Beantwoord

Waarom moet ik roaming inschakelen in het buitenland?

  • 15 June 2016
  • 5 reacties
  • 1457 Bekeken

Waarom moet ik persé mijn onternetgegegevens en roaming activeren om een netwerk in het buitenland te verkrijgen?

Ik heb pre-paid met 100mb internet dus roaming aanzetten is iets wat ik niet graag doe.
ook heb ik nog nooit meegemaaakt dat ik roaming moet activeren om een provider in het buitenland te krijgen. En dit is nog maar spanje..

Waarom is dit nodig bij Simyo?
Nooit meegemaakt bij Vodaphone/KPN/Hi. Waarmee ik altijd buiten europa gereist heb
icon

Beste antwoord door Scotsman 15 June 2016, 17:46

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
De mogelijkheid om roaming aan en uit te zetten op Mijn Simyo (op netwerk niveau dus) is vooral bedoeld om mensen die in de grensstreek wonen te behoeden voor onbedoeld inloggen op het netwerk van een Belgische of Duitse provider. Woon je niet in de buurt van de grens dan is dit gevaar niet aanwezig, dan kun je bellen in het buitenland ("roaming") gewoon aan laten op Mijn Simyo.

Het kunnen uitzetten van internetroaming is ook nuttig als je in een land reist waar hoge tarieven voor mobiel internet gelden. Dan word je na terugkomst in Nederland niet verrast door een exorbitant hoge rekening.

Internet roaming is overigens niet mogelijk met een prepaid aansluiting, maar dat wist je misschien al.
Korte aanvulling Roaming staat voor gastgebruik van een ander (vreemd) netwerk.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Eengebruiker,

Welkom op 't Simyo Forum!

Ik snap zeker dat je liever de roaming niet aan wilt hebben uit vrees voor hoge kosten.

Met een Prepaid aansluiting kun je bellen in/naar het buitenland, maar je kunt geen gebruik maken van het internet in het buitenland. Die optie bestaat vooralsnog niet. Wij hebben ervoor gekozen om de optie internet in het buitenland voor Prepaid klanten niet aan te bieden uit vrees voor hoge kosten voor de klant. Het aanzetten van de roaming zal dus helemaal geen invloed hebben!

Je hoeft je dus nergens zorgen over te maken, Eengebruiker!

Scotsman, thanks voor de uitleg! Friesian, goede aanvulling 🆒

Groetjes,
Ilias
Bedankt voor de reacties! :)
Nu weet ik dat ik daar voortaan niet meer bang voor hoef te zijn.
Had inderdaad behoorlijke schrik van de mogelijke torenhoge kosten voor het internet gebruik van iets nutteloos als een weer-app die op de achtergrond stond te draaien.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Eengebruiker,

Fijn dat het allemaal duidelijk is. Je hoeft inderdaad nergens bang voor te zijn :)

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Sean

Reageer