.

Beantwoord

Waarom moet roaming aan?

  • 18 May 2017
  • 3 reacties
  • 5780 Bekeken

Op deze psgina, waarnaar verwezen wordt in de ontvangen mail van Simyo https://www.simyo.nl/prepaid/roaming/a?utm_source=rlh&utm_medium=e-mail&utm_term=pp2-a&utm_content=lp&utm_campaign=rlh&cid=201510272025016658 stast dat ROAMING aangezet zou moeten worden .
Dit klopt niet volgens mij. ROAMING hoeft niet aangezet te worden, omdat internet bij Simyo sowieso niet werkt in het buitenland met PREPAID.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 18 May 2017, 13:23

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Cvmathilde, dat ligt een beetje aan het toestel. Sommige toestellen hebben 2 "Roaming" instellingen. De ene is voor roaming zelf en de andere is voor gegevensroaming/dataroaming.

Roaming is het verbinden met een netwerk anders dan het thuisnetwerk(Simyo). Dat moet wel degelijk aan staan om gebruik te maken van zo'n toestel in het buitenland.
Vaak zie je nu alleen nog meer de instelling gegevensroaming/dataroaming. Deze instelling maakt voor prepaid klanten niet uit. Ze kunnen niet internetten in het buitenland, dus ook al staat deze instelling aan, dan werkt het toch niet.
Dan is het wel belangrijke het verschil uit te leggen. Omdat ik een Iphone heb, zie ik kennelijk alleen de mogelijkheid om " dataroaming" aan te zetten. En als er dan staat dat " roaming " moet worden aangezet, dan denk ik dus dat DATAROAMING moet worden aangezet. Ik hoop dat Simyo begrijpt dat dit verwarring schept ( al ligt dit niet aan hen).
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Cvmathilde,

Welkom op het Forum!

Goede vraag. Ik heb het mailtje erbij gepakt en zie op de pagina het volgende staan:

Controleer je instellingen voor je op reis gaat


Ga je binnenkort op reis binnen de EU? Om in het buitenland te bellen en sms’en, moeten de instellingen op Mijn Simyo en je telefoon goed staan. Bekijk hier wat je moet instellen.

Zet ‘bellen in en naar het buitenland’ aan onder netwerkinstellingen op Mijn Simyo
Zet roaming aan op je telefoon. Je vindt de handleiding voor je telefoon in onze toestelhulp


Groentjuh heeft het al goed uitgelegd zie ik. Om gebruik te kunnen maken van een gastnetwerk, is het belangrijk dat je 'roaming' aan hebt staan op je telefoon. Op de ene telefoon vind je de opties 'roaming' en 'dataroaming', maar op een andere telefoon kun je alleen kiezen uit 'dataroaming'. Het is per toestel verschillend welke instelling je hiervoor hoort aan te zetten. Om deze reden kun je deze instelling het beste aanzetten met behulp van onze toestelhulp. Je kunt hier je type telefoon selecteren, waarna je exact kunt zien wat je aan hoort te zetten om te kunnen bellen in het buitenland.

Zoals je weet is het niet mogelijk om te internetten in het buitenland met een Prepaid simkaart. Je kunt er dus gerust op wezen dat als je 'dataroaming' aanzet, wij hier geen kosten voor in rekening brengen.

Laat je het ons weten als je hier nog vragen over hebt? :$

@ Groentjuh, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer