.

Beantwoord

Waarom kan mijn vader niet bellen vanuit het buitenland?

  • 19 May 2017
  • 5 reacties
  • 142 Bekeken

Mijn vader heeft sinds kort een prepaid kaart. Hij is nu met mijn zus in Spanje maar kan niet bellen. Heb haar al door gegeven dat ze bellen in buitenland aan moet zetten maar dat helpt niet. Ze heeft netwerken gezocht en bij elk netwerk handmatig te registreren, werkt niet. Wat nu nog???
icon

Beste antwoord door Jihane 20 May 2017, 13:45

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hoi Rina, staat de instelling aan op de "mijn Simyo -> instellingen -> Bellen in en naar het buitenland?

als dit uit staat, zou je het aan moeten zetten.

M.v.g. De Tijger
Mijn vader heeft sinds kort een prepaid kaart. Hij is nu met mijn zus in Spanje maar kan niet bellen. Heb haar al door gegeven dat ze bellen in buitenland aan moet zetten maar dat helpt niet. Ze heeft netwerken gezocht en bij elk netwerk handmatig te registreren, werkt niet. Wat nu nog???
Bellen in en naar het buitenland staat aan op mijn simyo... . Probeer eens (data) roaming aanzetten op dat toestel. Daarna uit en weer aan. Automatisch netwerk zoeken geeft geen gewenst resultaat. Wederom handmatig netwerk zoeken.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-zit-in-het-buitenland-en-ik-kan-niet-belle-100?c=45

Laat even weten of het werkt..
Reputatie 7
Badge +10
Hi Rina,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je vader niet kan bellen met zijn Prepaid simkaart! Ik wilde de aansluiting erbij pakken, maar ik kan natuurlijk alleen jouw aansluiting zien omdat jouw account gekoppeld staat aan je nummer. Wil je mij in een privébericht het nummer van je vader toesturen? Dan kan ik meekijken.

Het is goed dat hij gecontroleerd heeft of de optie aanstaat op Mijn Simyo (Instellingen > Netwerkinstellingen) en dat hij al heeft geprobeerd om handmatig een netwerk te vinden. Als dat niet lukt, dan wil ik je hem vooral aanraden om zijn simkaart in een andere telefoon te stoppen en andersom. Kan hij in een andere telefoon wel bellen, of lukt dat ook niet? En is er überhaupt netwerkverbinding, of dat helemaal niet?

Is zijn simkaart trouwens al actief geweest op het Nederlandse netwerk eerst? Of is hij er meteen mee naar het buitenland gegaan? Een simkaart hoort namelijk eerst verbinding gemaakt te hebben met een Nederlands netwerk, en dan kan het pas verbinding maken met een buitenlands netwerk. Wil je me dat nog even laten weten?

Ik zie je privéberichtje tegemoet, Rina.

@ De Tijger en Friesian, dank voor jullie hulp!

Groetjes,
Jihane
Het probleem is inmiddels opgelost via Simyo klantenservice. Iedereen bedankt voor de hulp.

Groetjes, Rina
Reputatie 5
Badge +8
Hoi RinaW,

Wat fijn dat het is opgelost! Bedankt voor de update.

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Sean

Reageer