.

Beantwoord

Waarom kan ik mijn databundel niet in buitenland gebruiken?

  • 19 May 2016
  • 6 reacties
  • 315 Bekeken

Mijn Nederlandse databundel werkt niet in het buitenland ( Griekenland) of staat er soms een instelling niet goed? Roaming en mobiele data staan aan.'.Ik krijg geen internetverbinding of mails.
icon

Beste antwoord door Angela 20 May 2016, 11:08

Bekijk originele reactie

6 reacties

Staat internet in het buiten land aan? Dit check je op je Mijn Simyo - instellingen - netwerkinstellingen.

Mocht je deze nog aan moeten doen, herstart dan voor de zekerheid even je telefoon.
Mijn Nederlandse databundel werkt niet in het buitenland ( Griekenland) of staat er soms een instelling niet goed? Roaming en mobiele data staan aan.'.Ik krijg geen internetverbinding of mails.
Je NL bundel(s) zijn niet voor in het buitenland op dit moment...
Je betaalt € 0.0605 per MB.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wirtzwaalre,

Welkom op het Simyo Forum!

Balen dat je niet direct een internetverbinding kunt opzetten in het buitenland.

Je wordt al goed geholpen door Raytje en Friesian. Allereerst is het belangrijk om te weten dat jij jouw bundels nog niet kunt gebruiken in het buitenland. De EU tarieven zijn wel verlaagd en je betaalt op dit moment alleen de EU toeslag van € 0,06. Zodra het wel mogelijk is om je MB uit je bundel te berekenen plus de EU toeslag, laten we het aan je weten.

De optie voor internet in het buitenland staat uit via Mijn Simyo. Je zet dit aan door te gaan naar Instellingen > Netwerkinstellingen. Zodra je dit aangezet hebt, zal je gebruik kunnen maken van het internet. Laat je weten of dit is gelukt?

@Raytje en Friesian, bedankt voor jullie hulp :)

Groetjes,
Angela
Dank je Angela voor je bericht. Ik heb internet in het buitenland aangezet maar ik heb geen data. In nederland werkte de databundel wel goed. Ik kreeg bericht van simyo dat ik de databundel in het buitenland kon gebruiken plus de opslag van 6 cent. Maar het werkt hier in griekenland niet jammer.
Staat dataroaming aan? Daarna nog ff vliegtuigstand aan en uit.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi wirtzwaalre,

Kun je inderdaad even kijken of de dataroaming wel aanstaat? Dat is essentieel voor het maken van verbinding met het netwerk in het buitenland.

Vergeet je trouwens niet een leuke foto te plaatsen op onze leuke fototopic? Griekenland is toch een geweldig land en wij willen graag meegenieten 🆒

Friesian is on fire! Dankjewel, topper!

Groetjes,
Ilias

Reageer