.

Beantwoord

Waarom lukt het bellen en sms'en vanuit België niet?

  • 15 July 2017
  • 7 reacties
  • 637 Bekeken

Ik ben sinds gisteren in Belgie en ik heb geen netwerk en kan dus niet bellen of sms-en. Ook handmatig een provider selecteren levert niets op. Heb ook al een paar keer de telefoon helemaal uitgeschakeld en een poos gewacht met opnieuw starten. De optie Bellen in het buitenland staat aan. Twee weken geleden was ik in Duitsland, daar geen enkel probleem. Ik heb niets aan mijn instellingen gewijzigd.
icon

Beste antwoord door Caspar 17 July 2017, 14:52

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi jelmorini,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je geen netwerk hebt in België, en daardoor niet kan bellen of sms'en. Goed van je dat al hebt geprobeerd handmatig andere providers te selecteren en dat je hebt gekeken of de optie op je Mijn Simyo wel aanstond.

Ik heb de opties voor het buitenland voor je gereset. Doe hiervoor even je toestel uit en aan om te kijken of het heeft geholpen.

Als het niet werkt, zou je dan eens je simkaart in een ander toestel kunnen doen? Doe dan gelijk een andere simkaart in jouw toestel. Wat werkt wel en wat niet? Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Hallo Caspar,

De reset heeft niet geholpen.
Met de simkaart van mijn vriend (ook prepaid simyo) krijg ik wel netwerkverbinding. Als hij mijn simkaart gebruikt, heeft hij ook geen netwerk meer. We hebben allebei een Lumia 640. Die van mij is iets nieuwer.

groet
Reputatie 6
Badge +7
Hoi jelmorini,

Oh, balen dat de reset niet heeft gewerkt!

Voor de zekerheid heb ik je simkaart volledig gereset. Kun je nogmaals proberen je telefoon even uit en aan te zetten? Op deze manier registreert je simkaart zich met de juiste instellingen op het netwerk.

Als het probleem blijft bestaan, dan kun je mij dit gerust laten weten. Ik zal er dan voor zorgen dat je kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd krijgt. Vind je dat een goed idee?

Groetjes,
Asma
Beste Asma,
Bedankt voor je reactie. Mijn simkaart werkt nog steeds niet in Belgie. Maar zodra ik de grens overga naar Frankrijk, heb ik wel ontvangst. Ik heb ook contact met de klantenservice via de email, en inmiddels is er al een vervangende simkaart opgestuurd.
Met vriendelijke groet
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jelmorini,

Wat gek dat het in België maar niet wilt werken, maar in Frankrijk weer wel! Ik zie dat een nieuwe simkaart al onderweg is naar jou toe. Fijn! Wil je trouwens in België nog proberen handmatig een ander netwerk te selecteren? Je doet dat door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Je vinkt daar uit dat je toestel automatisch een netwerk zoekt, zodat je zelf uit de lijst kunt kiezen. Je mag alle netwerken proberen, tot je op een netwerk stuit met voldoende dekking.

Laat je me weten of je er zo uitkomt?

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,
Inmiddels ben ik weer in Nederland. Ik heb een nieuwe simkaart ontvangen. Ik hoop dat ik daarmee de volgende keer in Belgie wel kan bellen. Zo niet dan neem ik wel weer contact op.
Groet
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jelmorini,

Dat hoop ik ook! Hou je me op de hoogte hiervan? :)

Groetjes,
Jihane

Reageer