.

Beantwoord

Waarom krijg ik in Gent de melding 'geen services'?


Waarom krijg ikin Gent de melding geen services
icon

Beste antwoord door Samantha 5 July 2017, 11:30

Bekijk originele reactie

10 reacties

Waarom geen verbinding in Gent
Badge +7
Hoi Ellehof,

Welkom op het Simyo forum :)

Oei, wat vervelend dat je geen verbinding krijgt in Gent! Ik zie dat je de optie 'Bellen in/naar het buitenland' uit hebt staan op Mijn Simyo. Als dit uit staat, kan je simkaart geen verbinding maken in het buitenland.

Ik raad je daarom aan om deze optie aan te zetten. Dit doe je op Mijn Simyo, onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Start daarna je telefoon even opnieuw op. Laat je weten of je dan wel een verbinding hebt?

Groetjes,
Samantha
na instellingen volgens je advies en volgens handleiding voor iphone7 bellen en internetten in buitenland nog steeds geen service in België

gr. Ellehof
Badge +7
Hoi Ellehof,

Oh, dat is wel balen zeg! Heb je daarna je toestel opnieuw opgestart?

Je kunt ook nog proberen om handmatig een ander netwerk te selecteren. Dit doe je in de netwerkinstellingen van je telefoon, door 'automatisch' uit te zetten. Krijg je met een ander netwerk wel service?

Zit je nu trouwens nog steeds in België? Ik zie namelijk de deze maand elke dag verbruik in Nederland heeft plaatsgevonden.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha
Ik woon vlak bij de Belgische grens
Ik kom daardoor regelmatig in België
En als ik evenober de grens ben is het gebeurt
Ik krijg dan telkens de melding geen services
ik heb alle instellingen op jullie advies en volgens de handleiding van het toestel al gedaan maar het helpt niets
Ik heb in een ander bericht gelezen dat dit probleem opgelost kan worden als jullie de simkaart handmatig resetten
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ellehof,

Wat gek dat het probleem blijft bestaan.

Op het verzoek heb ik je simkaart gereset. Ik zou je graag willen vragen om je telefoon over vijf minuten even uit en aan te zetten. Kun je mij laten weten of het probleem hierna blijft bestaan als je handmatig naar een netwerk zoekt via je telefoon?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Asma
Probleem nog steeds niet opgelost.
Heb vandaag getest. Kan nu via handmatig instellen buitenlands netwerk wel op internet maar nog steeds niet bellen. Ik kreeg bij testen ook nog eens de melding dat mijn bundels plots was overschreden. Bleek ineens die dag 931 MB te hebben gebruikt. ???
Resume:
1. mijn telefoon zoekt in buitenland nog steeds niet automatisch naar een netwerk
2. bij handmatig instellen ook geen voldoende resultaat.
3. En ik zit door het testen met een ongewenst kostenplaatje

Ik heb er zachtjes aan na 3 weken sukkelen genoeg van en heb mijn klacht via een email aan Symo gericht
Badge +7
Hoi Ellehof.

Wat jammer zeg! Wel vreemd dat je wel kunt internetten in het buitenland, maar niet kunt bellen. Geeft hij dan nog steeds aan dat je geen service hebt, of wordt bijvoorbeeld je oproep geblokkeerd?

Helaas is het niet altijd mogelijk dat je telefoon automatisch met een buitenlands netwerk verbinding maakt. Dit kan bijvoorbeeld zo zijn als je telefoon verbinding probeert te maken met een netwerk die op jouw locatie niet goed werkt. Je geeft aan dat handmatig instellen niet het gewenste effect geeft. Kun je aangeven wat je precies hiermee bedoelt?

Mijn collega heeft je 1000 MB cadeau gegeven deze maand om de gemaakte internetkosten op te vangen. Ook heeft ze je simkaart weer gereset. Heeft dit geholpen?

Als dit niet heeft geholpen, probeer dan je simkaart in een andere telefoon te stoppen en een andere simkaart in jouw telefoon te doen. Zo kunnen we zien waar de oorzaak van dit probleem ligt: bij je simkaart of bij je toestel. Met deze informatie kunnen we je gerichter verder helpen.

Laat je weten wat er dan gebeurt?

Groetjes,
Samantha
Ik ben blij dit bericht te kunnen plaatsen
Het is gelukt
Ik heb bereik in België

Vorige week is mijn kaart nogmaals gereset
Afgelopen donderdag heb ik in België handmatig verbinding gezocht en ja het lukte nu zowel voor bellen als voor internet
De volgende dag moest ik weer in België zijn en toen zag tot mijn grote verbazing dat de gsm nu zelf een netwerk automatisch had gezocht
En ja ik kon weer bellen en internetten
En terug in Nederland kreeg weer netjes KPN.
Dus dik in orde
Ik ben ontzettend blij dat het probleem is opgelost.
Ik moet eerlijk zeggen ik had na er na 4 weken sukkelen geen vertrouwen meer in
Waardoor het nu ineens is opgelost snap ik niet maar het belangrijkste is dat het voorbij is

mijn vriendelijke groet en dank
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ellehof,

Woohoo! 😃 Wat fijn dat het opgelost is, hey! Dat is echt super om te horen.

Laat je het weten als je nog 's andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer