.

Beantwoord

Waarom krijg ik geen verbinding met mobiel internet in Duitsland?


Badge +1
Heb uur geleden Internet aangevinkt op mijn simyo, zit in het buitenland (Lees Duitsland), mijn gegevens nog eens gecontroleerd, alles is correct, telefoon opnieuw opgestart maar nog steeds geen 3G verbinding, Alles staat goed in instellingen. Rara hoe kan dit????

Groet Johan U
icon

Beste antwoord door Kim 13 June 2014, 10:00

Bekijk originele reactie

35 reacties

Badge +7
Hoi Weadme,

Oh nee, dat is wel vervelend zeg! Je hebt alles inderdaad juist ingesteld. Toch heb ik je internetinstellingen gereset. Hiermee wordt er een nieuwe internetverbinding met het netwerk gemaakt. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk werkt je internet daarna weer gewoon.

Mocht dat niet zo zijn, probeer dan handmatig de volgende providers te selecteren: Telekom Deutschland, Vodafone D2, E-Plus/Mobilfunk en Telefonica o2. Dit zijn onze roamingspartners in Duitsland. Lukt het via 1 van deze netwerken wel?

Ik hoor het graag.

Groetjes,
Samantha
Hoi Samantha,

Gisteren had ik ook al met jullie gebeld, en had je collega (ik geloof Vincent) ook een reset uitgevoerd. Daarna werkte het over het algemeen redelijk. Nu heb ik ook wel internet, maar super traag. Eigenlijk ben ik weer terug bij af, want hier heb ik weinig aan: laden van een pagina duurt meer dan 60 seconden...
Update: nu werkt internet helemaal niet meer. Ben wel verbonden met provider o2, maar als ik de browser open krijg ik de melding dat ik offline ben. Morgen laatste dag van de vakantie, wat een bagger...
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Weadme,

Wat vervelend dat je geen verbinding kan maken met het internet in Duitsland. Goed dat je al verschillende dingen hebt geprobeerd, maar jammer dat het nog niet heeft geholpen.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik heb je instellingen voor het buitenland gereset, maar de instellingen opnieuw worden aangemeld op het netwerk. Doe even je toestel uit en aan om te kijken of het heeft geholpen. Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Beste Simyo medewerkers,

Afgelopen dagen was ik in Duitsland en had ik precies zelfde probleem. Roaming aangezet op mijn Samsung S7, instellingen gezet zoals hiervoor vermeld, mobiel aantal keer gereset, handmatig andere provider gekozen. Dit terwijl deze methodes wel hebben gewerkt in Belgiƫ en Hongarije deze maand. In Duitsland heb ik verder nooit mobiel internet gehad met Simyo, terwijl ik vaker ben geweest dit jaar.
Mijn Samsung S7 heeft verder dual sim en met een prepaid Lebara kaart heeft het perfect internet gehad.
Mijn vrouw heeft ook een Samsung S7 en zij heeft mobiel internet ook niet werkend gekregen in Duitsland. Ook zij heeft perfect mobiel internet gehad met een Lebara simkaart. Wij hebben nog op een Iphone 6s geprobeerd zonder succes.
Het lijkt erop dat de genoemde instellingen voor Duitsland niet goed staan. Om nou elke keer een andere simkaart te gebruiken voor mobiel internet in Duitsland vind ik erg overdreven.
Is er nou een oplossing hiervoor?

Met vriendelijke groet,

Jack
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Jack.s,

Welkom op 't forum :)

Wat vreemd dat je geen internet in Duitsland hebt, terwijl dit wel heeft gewerkt in Belgiƫ en Hongarije.

Je hebt dus handmatig een ander netwerk gezocht en de simkaart in een ander toestel geprobeerd. Heb je al gekeken of de instellingen in de toestellen goed staan? Dat doe je op deze pagina. Kijk ook gelijk of de instellingen voor de iPhone, waar je de simkaart in hebt geprobeerd goed staan. Probeer de simkaart daarna nog eens in de iPhone.

Ik heb verder je instellingen voor het buitenland gereset. Doe hiervoor even je toestel uit en aan.

Laat je me weten of het heeft geholpen?

Groetjes,
Caspar
Hoi Caspar,

Bedankt voor je reactie. De instellingen had ik regelmatig gecheckt zonder succes. Ik zal pas verder kunnen testen als ik weer in Duitsland ben. Waarschijnlijk zal dat ergens eind volgende maand zijn.

Ik laat je dan weten of het geholpen hebt.

Met vriendelijke groet,

Jack
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Jack,

Het zou fijn zijn als je het inderdaad nog eens kan testen als je in Duitsland bent. Wellicht dat de reset er inmiddels voor heeft gezorgd dat je weer een goede internetverbinding kunt opstarten. Mocht je nou nog problemen ondervinden, dan wil ik je vragen om de netwerkmodus in je telefoon terug te zetten naar 3G in plaats van 4G. Dit kan soms helpen om de internetverbinding in het buitenland te versterken.

Houd je ons op de hoogte? :-)

Groetjes,
Els
Hoi, ook ik kom net terug van vakantie uit Sloveniƫ en heb hetzelfde probleem. Zodra ik in Duitsland kom heb ik geen internet meer terwijl dat in Oostenrijk en Sloveniƫ prima werkte....

Misschien een algemene instelling bij jullie verkeerd voor Duitsland aangezien meerdere mensen er last van hebben met simyo? Erg irritant in ieder geval!

Groet Sebastian
Reputatie 6
Badge +5
Welkom op het forum @Kodeboswachter! Wat vreemd dat internet het niet deed in Duitsland, maar wel in Oostenrijk en SloveniĆ«. Onhandig ook 😞 Had je helemaal geen bereik of was het vooral slecht? Het mobiele netwerk is in Duitsland op veel plekken namelijk niet zo sterk... Heb je in Duitsland je telefoon opnieuw opgestart en gekeken of andere vindbare netwerken het wel deden?

Als je inmiddels terug bent in Nederland dan kunnen we nu niet zoveel meer aan de situatie doen. Ik hoor het graag als je de volgende keer weer last hebt van dit probleem ;)

Groetjes,
Niels

Reageer