.

Beantwoord

Waarom krijg ik geen verbinding met mobiel internet in Duitsland?


Badge +1
Heb uur geleden Internet aangevinkt op mijn simyo, zit in het buitenland (Lees Duitsland), mijn gegevens nog eens gecontroleerd, alles is correct, telefoon opnieuw opgestart maar nog steeds geen 3G verbinding, Alles staat goed in instellingen. Rara hoe kan dit????

Groet Johan U
icon

Beste antwoord door Kim 13 June 2014, 10:00

Bekijk originele reactie

35 reacties

Badge +6
Hoi Johan U,

Ik heb onze technische afdeling even naar je aansluiting laten kijken en wil je vragen je APN te wijzigen naar internet en als Gebruikersnaam: KPN en als Wachtwoord: gprs in te vullen.
Zet vervolgens je telefoon even uit en weer aan en dan verwacht ik dat je verbinding krijgt met mobiel internet :)

Ik hoor graag van je of dit inderdaad het geval is!
Badge +1
Ook dit functioneert niet, heb 3 keer gebeld met de klantenservice, zit al 14 dagen in Duitsland en nog steeds geen internet, en aangezien ik ook nog in voormalig DDR vertoef is WiFi in het hotel ook 3 x niks, lekker simyo dat het probleem nog niet is opgelost, over 3 week terug in Nederland, dan hoop ik dat er contact met mij wordt gezocht, anders klant kwijt en heel VEEL negatieve reclame!

Groet Johan U
Badge +6
Hoi Johan U,

Ik vind het erg vervelend te horen dat dit helaas niet de oplossing was :(

Ik wil graag m'n uiterste best voor je doen om alsnog ervoor te zorgen dat mobiel internet gaat werken in je telefoon, want ik kan me goed voorstellen dat je graag gebruik wil kunnen maken van een dienst die we aanbieden, zeker als de WiFi verbinding te wensen overlaat :(

Allereerst heb ik nogmaals contact opgenomen met onze Netwerkspecialisten voor je, zij geven aan dat alles op je aansluiting goed staat om verbinding te kunnen krijgen met mobiel internet.

Daarom vroegen zij mij je in je telefoon na te laten gaan of écht alles goed staat om verbinding te krijgen met mobiel internet, ik neem aan van wel, maar just to be sure 🙂
Oftewel staat Mobiele data aan en ook Dataroaming? En staan ook de APN instellingen nog zo ingesteld zoals ik hierboven had beschreven?

Als dat zo is, wil ik je vragen om je iPhone een reset te geven, door de ronde knop samen met de aan/uit-knop ingedrukt te houden tot het appeltje verdwijnt en weer verschijnt. Je raakt daarbij niets kwijt.

Daarnaast gaven zij het advies om te kijken of er meerdere mobiele netwerken beschikbaar zijn en deze uit te proberen, omdat het kan zijn dat je via het ene netwerk wel verbinding kan krijgen met mobiel internet, maar via het andere mobiele netwerk niet, ook al kan je bijvoorbeeld wel bellen of sms'en via dat netwerk.

Is dit onverhoopt helaas ook niet de oplossing, dan zou ik graag willen weten of het mogelijk is om je simkaart even in een andere telefoon te plaatsen en te kijken of je hierin wel verbinding kan krijgen met mobiel internet. Dit is namelijk de beste manier om na te gaan of het aan het netwerk ligt of misschien aan je telefoon. Ook al begrijp ik dat dit misschien wat moeilijk gaat in het buitenland.

Ik verneem graag je bevindingen en hoop dat je dan verbinding hebt kunnen krijgen met mobiel internet. Anders hoop ik je verder te kunnen helpen om toch écht mobiel internet aan de praat te krijgen 🙂
Badge +1
Dag Kim,

Heb naar een aantal dagen weer WiFi en las je bericht, heb alles gecontroleerd en staat goed, ook het resetten heb ik geprobeerd,
maar helaas nog geen 3G , heel frustrerend is dit, totaal 5 week voor mijn werk in Leuna en geen 3G.

Groet Johan U
Reputatie 5
Badge +11
Hi Johan U,

Ik kan me goed voorstellen dat dit behoorlijk frustrerend aan het worden is.
Voor iPhones zijn meerdere APN's mogelijk. Wat gebeurt er als je bij APN portalmmm.nl invult en bij Gebruikersnaam en Wachtwoord helemaal niets invult?
Dat werkt bij mij zelf namelijk prima in het buitenland.
Badge +1
Hoi Ernst,

Ook dat heb ik geprobeerd, helaas ook dat gaat niet, mijn vrouw was afgelopen weekend over en die heeft KPN dat functioneerde perfect, ook die instellingen heb ik over genomen zonder resultaat. Mijn I-Phone 5s is 4 maand oud dus geen oud barel. Dit is wel heel frustrerend. Kan mij niet voorstellen dat het aan mijn telefoon ligt. Kom als ik terug ben in Nederland hier op terug.

Groet Johan
Badge +6
Hoi Johan U,

Het is inmiddels wel echt een groot raadsel helaas, waardoor het niet lukt om verbinding te krijgen met internet in Duitsland :(

Om er zeker te zijn dat het niet aan je telefoon ligt, want ook nieuwe telefoons functioneren helaas soms niet 100%, wil ik je vragen je simkaart in een andere telefoon te plaatsen en te kijken of je daarin wel verbinding krijgt met mobiel internet.

Ik verneem wederom graag je bevindingen! 🙂
Badge +1
Hoi Kim,

Ook dat heb ik al geprobeerd bij een collega met een 5S, maar ook geen 3G met zijn telefoon.
Om toch internet te hebben een prepaid kaart gekocht, en niet bereikbaar op mijn eigen nummer!!!
Ongelofelijk.

Groet Johan U
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Johan U,

Wat ik nog kan bedenken, is dat er in je iPhone een verkeerd "Roaming" profiel staat. Je hebt in een iPhone verschil tussen voice/data roaming. Hier moet uiteraard Data-roaming aan staan. Het is een longshot, maar ik zie dat het nog niet is besproken in dit topic. Van de KPN netwerkspecialisten kreeg ik de tip om je "JA" naar 1330 te laten SMS'en. Dit zou je telefoon misschien wel het zetje kunnen geven om verbinding te maken.

Je hebt al tal van instellingen gehad, maar dit zijn de instellingen die ik zojuist heb gekregen van de IT afdeling:

APN: portalmmm.nl (kleine letters)
Gebruikersnaam: KPN (hoofdletters)
Wachtwoord: gprs (kleine letters)

Als je graag wilt dat ik je hierover terugbel, stuur me dan even een privéberichtje met een tijdstip waarop het jou goed uitkomt. Het liefst bel ik je dan op een andere lijn, zodat we samen je telefoon nog eens helemaal kunnen nalopen. Ik hoor het graag van je.
Badge +1
Dag Tiury,

Begrijp dat jullie ook alles uit de kast halen om internet op mijn telefoon te krijgen, ook wat jij aan opties hebt gegeven heb ik geprobeerd, uit en opnieuw opgestart ook sms'je verstuurd maar helaas geen 3G. Morgen rij ik terug naar Nederland en zou graag willen dat je maandag contact met mij opneemt.

Bvd en Groet Johan U
Badge +6
Hoi Johan U,

Wat vervelend dat ook met deze tips het niet is gelukt om mobiel internet aan de praat te krijgen 😞

Ik heb het verzoek naar Tiury doorgestuurd om morgen contact met je op te nemen.
Badge +1
Dag Simyo,

Afspraken worden niet nagekomen!! Slechte zaak.

Groet Johan U.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Johan U,

Ik heb net telefonisch contact met je gehad 🙂 Zoals ik heb aangegeven was het bij ons er even tussendoor geglipt om contact met je op te nemen, nogmaals excuses hiervoor.

Onze IT-afdeling en de netwerkspecialisten van KPN geven aan dat alle instellingen vanuit ons goed staan. De reden waarom internet in het buitenland niet heeft gewerkt is vooralsnog onduidelijk. Tiury zal binnenkort telefonisch contact met je opnemen om je instellingen te controleren, zoals hij belooft heeft.
Zie dat het al een jaar geleden dit forum/bericht, heb het zelfde probleem, tot Berlijn is er nog verbinding daarna niets meer. We zitten altijd onderin Polen, totaal van de buitenwereld afgesloten.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Rene70,

Wat gek dat jij ook last hebt van dit probleem!

Vaak helpt het om de volgende instructies te volgen:
- APN: portalmmm.nl
- Gebruikersnaam: KPN
- Wachtwoord: GPRS

In Polen zijn er genoeg providers waar KPN een roaming overeenkomst heeft. Je kunt dus het beste handmatig een netwerk selecteren. Als je hierna je telefoon opnieuw opstart, moet er verbinding zijn met de mobiele data.

Mocht je in Polen zitten en merken dat dit niet werkt, bel ons dan even op. Ons nummer vanuit het buitenland is +31202003007. Wij kunnen dan direct met je meekijken of alles goed staat.

Heb je hier wat aan?

Groetjes,
Estelle
Hoi Rene70,

Wat gek dat jij ook last hebt van dit probleem!

Vaak helpt het om de volgende instructies te volgen:
- APN: portalmmm.nl
- Gebruikersnaam: KPN
- Wachtwoord: GPRS

In Polen zijn er genoeg providers waar KPN een roaming overeenkomst heeft. Je kunt dus het beste handmatig een netwerk selecteren. Als je hierna je telefoon opnieuw opstart, moet er verbinding zijn met de mobiele data.

Mocht je in Polen zitten en merken dat dit niet werkt, bel ons dan even op. Ons nummer vanuit het buitenland is +31202003007. Wij kunnen dan direct met je meekijken of alles goed staat.

Heb je hier wat aan?

Groetjes,
Estelle
Hallo Estelle,
waar kan ik deze gegevens vinden en wijzigen?
Rene
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rene70,

Dit is even afhankelijk van jouw type toestel. Bij een iPhone vind je dit via Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiel datanetwerk. Daarnaast zal je via Instellingen > Mobiel netwerk > Dataraoming aan moeten zetten. EU-internet wordt dan ook zichtbaar. Deze kan uit blijven staan.

Maak je gebruik van een Android toestel? Ga dan naar deze pagina. Hier vind je onze toestelhulp en kun je het internet instellen. Laat je weten of dit het duidelijker maakt?

Groetjes,
Angela
Heb het bovenstaande gedaan, gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld. Ben benieuwd hoe het straks gaat. Toestel gaat met niet automatisch toch op het internet in Polen?
Reputatie 5
Badge +8
Heb het bovenstaande gedaan, gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld. Ben benieuwd hoe het straks gaat. Toestel gaat met niet automatisch toch op het internet in Polen?

Hoi Rene,

Bedoel je dat je bang bent dat je telefoon ongemerkt verbinding met internet gaat maken?

Groetjes,
Sean
Beste simyo, twee weken geleden vertrokken met de auto naar Oostenrijk. Grens nl-Duitsland: zowel bij mijn partner als ik (beiden simyo) een e bovenin beeld, geen internet.
Grens over bij Oostenrijk: jaaaaa, we hebben 3G!!!!!
Gister van Oostenrijk naar Duitsland: weer geen internet ..
Nu verblijven we hier een week en zitten dus zonder internet. En dat terwijl Oostenrijk geen enkel probleem was. Inmiddels bovenstaande goed doorgenomen en alles uitgevoerd: geen internet...
Nogmaals: in Oostenrijk stond het er gewoon gelijk goed op en bij grens nl Duitsland viel het gelijk weg....... we hebben beiden een iPhone se

Groet mark en Herma, beiden al jarenlange simyo gebruikers.
Reputatie 7
Badge +6
Alle beschikbare netwerken handmatig in DL uitgeprobeerd ?
Ja, alles gedaan wat mogelijk, meerdere malen bij beiden.....
Reputatie 7
Badge +10
Hoi MarkHerma,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je niet kunt internetten in Duitsland! Heb je 'dataroaming' aangezet op je mobiel? Dat is belangrijk om te kunnen internetten. Ook wil ik met je kijken naar je geavanceerde internetinstellingen (APN instellingen). Je komt daar door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar voeg je een nieuwe APN toe met de volgende gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Lukt het dan nog niet? Dan wil ik je vragen om handmatig een ander netwerk te kiezen op je mobiel via Instellingen > Aanbieder. Daar vink je uit dat je toestel automatisch naar netwerken zoekt, zodat je zelf netwerken kunt selecteren. Je mag ze allemaal uitproberen totdat je op een netwerk stuit met voldoende dekking.

Laat je me weten of het zo lukt? :)

@ Ron H, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Beste simyo,

Ook ik krijg geen internet op mijn mobiel in Duitsland. Dit heb ik allemaal al gedaan:
- roaming gecontroleerd, staat aan
- internetten in het buitenland op mijn simyo aangezet
- APN op portalmmm.nl gezet
- nieuwe APN gemaakt volgens de handleiding van simyo voor mijn toestel (Nexus5)
- telefoon verschillende keren uit en aan gezet
- handmatig mobiele provider gekozen

Het heeft vandaag wel even gewerkt maar nu krijg ik met geen mogelijkheid meer verbinding. Kunnen jullie kijken wat er aan de hand is? Bedankt.

Reageer