.

Beantwoord

Waarom krijg ik geen internet in het buitenland?


Badge
Hallo,

Sinds deze maand probeer ik internet op mijn telefoon (Sony Xperia Z5 compact) in het buitenland aan de praat te krijgen. Eerder deze maand probeerde ik het tevergeefs in Spanje en nu in Engeland. In mijn account staat 'internet in het buitenland' aan, ik heb roaming en mobiele data aan staan en ik heb het al geprobeerd via verschillende mobiele netwerken. Hoe komt het dat het me nog steeds niet lukt? Ik zou graag gebruik willen maken van internet namelijk en niet alleen WiFi.
icon

Beste antwoord door Jihane 11 July 2016, 14:25

Bekijk originele reactie

25 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Lrraa,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend toch, dat je niet kunt internetten in het buitenland! Ik zie inderdaad dat jij de functie voor Internetten in het buitenland aan hebt staan. Ik zal die optie voor jou resetten. Wil jij dan jouw toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen?

Ook wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te proberen en andersom. Op die manier kun je peilen of het aan je toestel of aan je simkaart ligt.

Laat je het even weten?

Groetjes,
Jihane
Badge
Hoi, helaas werkt het nog steeds niet nadat ik mijn toestel een tijdje uitgezet heb. Op dit moment heb ik ook geen andere toestellen tot mijn beschikking dus ik kan mijn simkaart niet wisselen. Is er nog iets anders dat gedaan kan worden of ligt het wellicht aan de provider die ik gebruik?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Lrraa,

Oef, wat lastig dat het nog niet werkt! Je geeft aan dat je ook andere netwerken geprobeerd hebt. Is dit automatisch gebeurd, of heb je handmatig al netwerken uitgezocht? Het wilt nog wel 's helpen als jij handmatig een netwerk kiest, namelijk!

Kun je overigens wel bellen en SMS'en? Of gaat dat ook niet?

Ik zal toch nog even een reset uitvoeren over je gehele simkaart. Wil jij nogmaals je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen?

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Ik zit helaas ook al langere tijd met dit probleem, alles qua APN en instellingen wel zo'n beetje uitgeprobeerd, heb handmatig netwerken geprobeerd en automatisch en ja, ook ik heb internetten in het buitenland aanstaan.
Omdat ik zeer binnekort weer naar het buitenland ga hoop ik dat jullei voor mij ook éen reset uit kunnen voeren.
Ik hoop dat dat het probleem oplost
Bellen/sms'en gaat overigens prima in het buitenland

groeten, Remco
Badge
Ik weet niet precies wat het geweest is, maar het probleem is voor mij inmiddels opgelost. Ineens werkte het 🙂 bedankt!
Dan zal het die reset geweest zijn waarvan ik hoop dat die ook voor mij kan worden uitgevoerd! Fijn dat het voor jou in elk geval is opgelost, nu ik nog! 😉
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Lrraa en Rvanzeist,

Lrraa, ik ben blij dat het nu werkt! Veel plezier ermee! 🙂

Rvanzeist, ik heb meteen je aansluiting erbij gepakt en een reset gedaan op je functie om te Internetten in het buitenland. Wil jij ook je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dit het probleem ook voor jou op!

Laten jullie het weten als er nog andere vragen zijn?

Groetjes,
Jihane
Ga in doen en dan kan ik het vanaf zaterdag testen.
Alvast heel eeg bedankt Jihane!

Gr. Remco
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rvanzeist,

Top! Ik ben heel benieuwd, hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Goedenavond,
Ik heb hetzelfde probleem, internet in het buitenland aan staan maar ik krijg nooit geen verbinding. Zou bij mij ook deze reset uitgevoerd kunnen worden? Ga morgen naar het buitenland namelijk :)

Grt. I. Ootes
Reputatie 7
In het weekend wil een moderator nog wel eens op het forum rondwaren, maar voor een reset zal toch moeten worden gewacht op de eerst volgende werkdag.......
Ik ook graag een reset. Zit nu in het buitenland en mis het enorm (gps).
Reputatie 7
GPS staat los van internet/data!! Dit heeft niets met elkaar te maken. Tenzij je Google Maps gebruikt, want met deze dienst moet steeds een nieuwe kaart worden geladen.
Kijk eens of je telefoon de app Here kunt installeren. Zet bij instellingen opslag (indien dat bij jou telefoon kan) kaarten op de ext (micro)SD, daarna kaart laden van land waar je bent. Doe dit alles via WiFi dan kun je daarna eerder uit de voeten zonder mobiel data.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal!

Hoi IOotes,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je niet kunt internetten! Ik heb je aansluiting er meteen bij gepakt. Ik heb een reset uitgevoerd op je internetoptie. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk kun je dan wel weer gewoon internetten! Mocht dit niet lukken, raad ik je sterk aan om je APN-instellingen even door te nemen. Dit kun je doen met behulp van onze handige Toestelhulp tool. Als je er dan nog steeds niet uit komt, dan kun je het beste je simkaart tijdelijk in een andere telefoon plaatsen, en andersom. Op deze manier kun je erachter komen waar het probleem dan precies ligt.

Hoi MissChaoz,

Welkom op het Simyo Forum!

Ook voor jou is het natuurlijk erg storend dat je niet kunt internetten. Ik heb bij jou precies hetzelfde gedaan: een reset uitgevoerd. Wil ook jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk werkt dit! Als niet, dan raad ik je dezelfde acties aan als aan IOotes.

Laten jullie mij weten of het nu wel lukt?

@ RicoK en Friesian: Dank voor de input, heren! :)

Groetjes,
Jihane
Badge
Gaat internetten in het buitenland van je bundel af ??
Gr.,
Frank
Reputatie 7
Badge +7
Topic wordt wel een beetje van alles door elkaar zo....

Nee, buitenland internetteen gaat (nog) niet van je bundel af.
Of het "nog niet" of "niet" is hangt af van het land waar je heen gaat.
Maar dat land noem je niet.
Hallo Jihane,

Helaas heb ik nog steeds geen internet in het buitenland (frankrijk op het moment)
Heb eergisteren de telefoontap een kwartier uitgehad, heb vandaag ook nog geprobeerd om ipv portalmmm.nl zonder user/wachtwoord datzelfde te proberen met de user KPN en wachtwoord gprs.
Helaas geen resultaat... Heb je nog suggesties? Toestel betreft een iPhone6/IOS9& overigens
Reputatie 5
Badge +9
Hoi frank62,

Goede vraag! Het internetten in het buitenland gaat niet van je bundel af. Het komt bovenop je maandelijkse kosten. Je kan hier de tarieven vinden.

@rvanzeist Wat vervelend, zeg! Kijk toch nog even goed hier hoe de instellingen moeten staan voor jouw toestel. Probeer daarna eens je simkaart in een ander toestel en een andere simkaart in jouw toestel. Zo kom je erachter waar het probleem ligt. Werkt het dan in één telefoon?

@wimj12 bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Hoi,

Ook ik kreeg toen ik onlangs ik in het buitenland was geen verbinding met internet. Mijn optie 'internet in buitenland' staat aan (nogmaals gecheckt) en ik zocht handmatig naar netwerken. Morgen ga ik weer naar het buitenland, en ik zou toch erg graag gebruik maken van mobiel internet (ook ivm google maps). Kunnen jullie mijn internetoptie resetten? Alvast dank!

Groet,
Peg
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pegpet,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je in het verleden geen verbinding kon maken met het internet! Ik heb meteen een reset uitgevoerd op jouw internetoptie in het buitenland. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Op die manier worden alle betrokken instellingen ververst.

Laat je me weten of het allemaal lukt zo?

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane,

Het is gelukt!! Dank je!

Groet,
Peg
Badge
Zouden jullie die reset bij mij ook kunnen uitvoeren? Ik heb ook geen internet in het buitenland, terwijl alle instellingen goed staan. Alvast bedankt!
Reputatie 7
'Alle instellingen' staan goed zeg je. Weet je dit zeker?

Kun je alle instellingen eens melden? Dan kunnen we deze nalopen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jivis,

We zijn jou al aan het helpen in jouw eigen aangemaakte topic. Om verwarring te voorkomen, wil ik je vragen om hier te reageren. Bedankt!

@RicoK, bedankt voor je reactie 🙂

Reageer