.

Beantwoord

Waarom kon ik niet bellen vanuit buitenland?

  • 22 August 2015
  • 4 reacties
  • 171 Bekeken

Hallo,

onlangs waren we n het buitenland en ik kon net bellen of gebeld worden wat erg lastig is
mijn man heeft ook simyo en dt hat geen problemen.
heb kaartje ook in andere telefoon gedaan en zonder resultaat..
wat kan ik hier aan doen .

gr annemarie
icon

Beste antwoord door Ernst 24 August 2015, 11:18

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Om the beginnen is het essentieel dat de optie "bellen naar en in het buitenland" aan staat op Mijn Simyo. Ga hiervoor naar de Mijn Simyo die bij jouw nummer hoort.
Reputatie 4
Badge +8
Beste Stefanne,

Vervelend dat je niet kunt bellen vanuit het buitenland, zeker als je dat graag even wilt doen.
Volg eerst de stap van forumgenoot "Scotsman", aangezien dat de belangrijkste stap is in het verhaal.

Staat de optie "bellen naar en in het buitenland" goed aan, zet dan je mobiele telefoon of smartphone even uit en haal voor 5 minuten de simkaart uit je toestel.
Na deze 5 minuten stop je de simkaart weer terug in je toestel, en zet je hem vervolgens weer aan.
Toets je pincode in, en laat je simkaart even goed inloggen op 1 van de beschikbare netwerken.
Als het goed is, zou je nu gebruik kunnen maken (bellen en sms'en) van je mobiele telefoon of smartphone.

Als dat eventueel ook niet helpt, laat dan je toestel handmatig zoeken naar een beschikbaar netwerk.
Deze optie vind je binnen het menu van je toestel, vaak onder "mobiel netwerk" of "netwerk instellingen".
Je krijgt dan de keuze om voor een netwerk te kiezen, die op jouw locatie beschikbaar is.
Selecteer een netwerk, en laat hem daar op inloggen.

Hopelijk heb je wat aan onze tips, en kun je gauw een telefoontje plegen naar het thuisfront!
Fijne vakantie nog!
Alles al gedaan wat er geschreven wordt maar helaas geen netwerk

ik wacht af

gr annemarie
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Stefanne,

Voor het overzicht heb ik je topic even verplaatst naar het subforum Buitenland.

Wat lastig dat dit allemaal niet lukt :(
Om te zien hoe je instellingen staan en of dit op netwerkniveau ook zo ingesteld staat heb ik je aansluiting laten nakijken. Voor ons is er geen beperking als het gaat om bellen in of naar het buitenland.
Waar ik verder op in wil gaan zijn je laatste twee woorden; geen netwerk
Of de optie Bellen in en naar het buitenland aanstaat of niet; netwerk hoor je altijd te hebben. Je kunt namelijk altijd sms'en en het noodnummer bellen in het buitenland.

Je geeft aan dat je nu niet meer in het buitenland bent, maar kun je de volgende keer je simkaart eens in de telefoon van je man proberen?
Hij had er geen problemen mee en heeft een telefoon waar sowieso geen simlock op zit.


Scotsman en MichD; dank voor het meedenken!

Reageer