.

Beantwoord

Waarom kan ik niet verbinden met wifi in buitenland?

  • 18 September 2014
  • 4 reacties
  • 3317 Bekeken

Ik ben in het buitenland en het lukt me niet om wifi te gebruiken, geeft aan verbonden maar kan geen codes intypen en bij een open netwerk geeft hij ook aan verbonden maar ik kan geen wathsapp versturen. Moet ik iets aan instellingen wijzigen in de telefoon, In Nederland werkt wifi wel.
icon

Beste antwoord door Ernst 19 September 2014, 16:26

Bekijk originele reactie

4 reacties

Weet je wel zeker dat het je gaat om wifi? Bij wifi zijn maar 2 dingen hoogstens nodig.... Naam router en (eventueel) wachtwoord.
Bij mobiel data spelen instellingen wel een belangrijke rol...

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hoi arakje,

Ik heb je topic eventjes in het subforum Buitenland gezet. Volgens mij past hij daar het beste.

Eerlijk gezegd is dit niet echt een vraag voor je provider. Je aansluiting en simkaart hebben niets te maken met je verbinding met een WiFi netwerk.
Ik hoop maar dat er andere forumbezoekers zijn die hier meer van weten!
Reputatie 2
Badge +3
Beste Arakje,

Ondanks je waarschijnlijk al terug bent van vakantie :D
Soms moet je na het activeren van wifi (als je daar voor het eerst bent) je internet openen.
Deze stuurt je direct door naar een pagina voor akkoord en bevestiging van algemeenevoorwaarden.

Anders is het signaal gewoon niet goed als het niet werkt. Of een nep netwerk. Ik twijfel dan ook of het een open netwerk is wanneer het niet direct werkt.
Normaal bij open wifi netwerk bevestig je het netwerk en je kunt direct online... of een wachtwoord wat je kan krijgen bi de balie of receptie.


Ga vooral niet in je instellingen rommelen,dat is absoluut onnodig voor wifi en maakt soms dingen alleen maar erger.

Ik kom trouwens vaak (dagelijks) netwerken tegen die lijken openbaar te zijn maar niet werken.
Dit is een wifi probleem of beveiliging vanaf de router. Lekker vergeten die netwerken.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi stn,

Super dat je je kennis met ons deelt! Zo leren wij ook weer iets bij 😮 Voor de volgende vakantie heeft arakje hier vast iets aan.

We zien je graag terug 🙂

Reageer