.

Beantwoord

Waarom kan ik niet sms'en naar een Amerikaans nummer?

  • 25 September 2016
  • 9 reacties
  • 3641 Bekeken

Waarom worden mijn smsjes die ik naar amerikaanse nummers stuur niet ontvangen? Bellen in en daar het buitenland staat aan.
icon

Beste antwoord door Caspar 26 September 2016, 14:49

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Ik heb zojuist even gegoogled.

Diverse hits laten zien dat er een 'sms interworking'-overeenkomst tussen de twee providers dient te zijn alvorens het sms-en zal lukken. En ook dat bij je provider, in dit geval dus Simyo, zal moeten worden nagevraagd of er een roamingovereenkomst bestaat tussen Simyo/KPN en de provider van het nummer waar je naar toe wilt sms'en. Als je die provider weet, zul je dit dus bij Simyo na moeten vragen.

Ik ben heel benieuwd.

NB Het nummer is wel correct, inclusief de landcode? En is het nummer waar je naar toe wilt sms'en wel een mobiel nummer?
Ja nummer is correct en landcode klopt ook, ik kan wel gewoon bellen naar het nummer. Het rare is ook dat ik wel smsjes van dat nummer kan ontvangen.
Reputatie 7
Dan zou ik het niet weten. Morgen is Simyo weer aanwezig en zal een moderator dit probleem oppakken.
Bedankt!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi shelley1989,

Welkom op ´t forum.

Wat vervelend dat het je niet lukt om een sms te sturen naar Amerika. Ik heb jouw buitenland instellen even gereset. Kun je voor 10 minuten je toestel uit en aan doen en het dan weer opnieuw proberen? Lukt het dan wel?

@RicoK Bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Het lukt nog steeds niet.
Reputatie 7
Dan kom ik terug op wat ik een paar posts eerder aangaf, klopt het nummer echt volledig?

Sms je naar exact hetzelfde nummer als waar je ook naar toe belt? Heb je geprobeerd een smsje dat je ontving te beantwoorden?
Ja het nummer klopt echt. Smsje dat ik ontvang beantwoorden word ook niet ontvangen. Hetzelfde geldt als ik naar andere amerikaanse nummers een smsje wil sturen. Naar de nummers bellen kan ik wel alleen smsjes die ik stuur worden niet ontvangen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Shelley1989,

Wat stom dat het nog steeds niet lukt te sms'en naar dat Amerikaanse nummer! Lukt het wel om een sms te sturen naar een Nederlands nummer? Ik wil je graag vragen om je simkaart tijdelijk in een ander toestel te plaatsen en vice versa. Lukt het met het andere toestel (en jouw Simyo simkaart) wél om die sms te versturen? Met die informatie kunnen we gerichter op zoek naar een oplossing!

Als het ook niet lukt om naar Nederlandse nummers te sms'en, wil ik graag de volgende punten met je doornemen:
- Wil je je outbox/verzonden sms-box controleren? Als deze box te vol zit, dan lukt het niet om een sms te versturen.
- Staan je sms-instellingen goed? Dit kun je controleren met behulp van de Toestelhulp Tool. Op die pagina kies je dan voor jouw telefoon, en vervolgens op 'sms'.

Hou je me op de hoogte?

@ RicoK: Dankjewel voor het meedenken, Rico!

Groetjes,
Jihane

Reageer