.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in Spanje?


Ik alle instellingen naar mijn idee goed staan. Zoals omschreven op jullie website, maar het werkt nog steeds niet.
icon

Beste antwoord door Jihane 2 July 2017, 14:30

Bekijk originele reactie

18 reacties

Ik heb inmiddels van alles geprobeerd maar ik heb nog steeds geen internet. Gelukkig wel wifi in het hotel. Is er een oplossing?
Noem even de instellingen op die je in jouw beleving goed hebt staan.
Misschien ontbreekt er nog iets.
Ik heb bij instellingen Simyo bellen en internet op buitenland gezet. Ik heb op mijn telefoon, een Samsung S4 roaming aangezet. Mijn telefoon uitgeschakeld en weer aangezet. Ik krijg geen informatie over de beschikbare netwerken.
Ik krijg geen beschikbare netwerken te zien. Apn staat op KPN portal.mmm.nl
Ik krijg een foutmelding bij netwerkzoeken. Ik kan niet bellen en kan niet gebeld worden. In Nederland kon ik nog wel bellen en gebeld worden. Hier in Spanje doet alleen de wifi het nog. Ligt dit aan mijn telefoon of aan Simyo. En wanneer krijg ik antwoord. Ik kan immers niet bellen en gebeld worden enheb geen facebook en ook geen twitter. EN DAT AL 3 DAGEN. En geen antwoord van Simyo
Ik zie nu dat mijn abonnement bij Simyo loopt tot mei 2017. Ik krijg echter wel nog bundels en mijn abonnementsgeld wordt gewoon afgeschreven. Is het mogelijk dat het hier aan ligt. En hoe krijg ik antwoord van jullie?
Moet ik de vraag opnieuw stellen om antwoord te krijgen?
Ik herken dit ook, ook vanuit Spanje en alle instellingen zijn juist. Ik zou graag willen weten wat het probleem is en hoe opgelost... verder ben ik namelijk dolblij met simyo
@ beide,
probeer dit eens;

Zet in je APN gebruikersnaam KPN, wachtwoord gprs (werkt het niet met gprs probeer het dan met hoofdletters.

@Ingrid1930;

Reactietijd vanuit Simyo is doorgaans één werkdag.
Inmiddels heb ik wel verbinding met het netwerk en kan ik gelukkig weer bellen en gebeld worden. Internet buitenland werkt echter nog steeds niet. Ik heb hoofdletters en kleine letters geprobeerd. Alles opnieuw ingesteld, telefoon opnieuw opgestart. Wat kan ik nu nog doen?
En heb je deze handleiding al nagelopen?

Ik zie nu dat mijn abonnement bij Simyo loopt tot mei 2017. Ik krijg echter wel nog bundels en mijn abonnementsgeld wordt gewoon afgeschreven. Is het mogelijk dat het hier aan ligt. En hoe krijg ik antwoord van jullie?
Ik heb gezocht op de website aangaande deze vraag. Ik kom tot de conclusie dat een abonnement niet eindigt na einde contractdatum. Het loopt ( wettelijk!) door. Het is nu wel maandelijks opzegbaar. Zie screenshot.
Conclusie: dit kan niet met het internet probleem te maken hebben.
Ik krijg geen beschikbare netwerken te zien. Apn staat op KPN portal.mmm.nl
Volgens mij moet dit portalmmm.nl zijn. Dus zonder punt ertussen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ingrid,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je geen internetverbinding kunt maken in Spanje 😞 Intussen kun je gelukkig wel bellen en sms'en - daar ben ik blij mee. Laten we dan meteen ook het internetprobleem oplossen. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat de optie 'Internet op je mobiel - buitenland' netjes aanstond (via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen). Ik heb deze optie een reset voor je gegeven, wat inhoudt dat ik de instellingen op netwerkniveau vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Je geeft aan dat 'dataroaming' op je mobiel aanstaat. Heel goed! Wil je nogmaals naar je APN gegevens kijken? Dit zou het moeten zijn:
APN: portalmmm.nl (zonder punt tussen portal en mmm)
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Als dat gedaan is, wil je dan handmatig netwerken zoeken? Je doet dat door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Als je dan uit vinkt dat je telefoon automatische netwerken zoekt, krijg je de kans om zelf de beschikbare netwerken te selecteren. Je mag ze allemaal proberen totdat je een netwerk krijgt met voldoende dekking. Hieronder vind je onze roamingpartners in Spanje:

Vodafone Espana S.A. (Airtel)
Jazztel Spain
Ortel Spain - MVNO
E-Plus Spain - MVNO
France Telecom España, S.A (Amena)
Orange (France Telecom España, S.A (Amena)
Telefónica Móviles
Xfera Moviles S.A.

Als dat ook niet werkt, wil je dan je simkaart in een andere mobiel doen en andersom? Krijg je dan wel internetverbinding, of werkt het dan nog steeds niet? \

Verder heeft je contract hier niks mee te maken 🙂 Ik zie ook dat je contractvrij bent. Dat houdt in dat je geen jaarcontract meer hebt. Na één keer verlengen kun je namelijk niet vaker verlengen. Dat is alleen maar goed, wat dat betekent dat je vrijblijvend klant bent én gebruik kunt maken van de goedkopere bundels die alleen trouwe klanten mogen hebben.

Hou je me op de hoogte?

@ Hep, welkom op het Simyo Forum! Voor jou geldt precies hetzelfde als voor Ingrid. Ik heb ook voor jou een reset uitgevoerd op je buitenlandopties. Doe jij ook je toestel uit en aan? En loop je ook alle andere stappen door? Laat je me weten of het werkt?
@ Cvmathilde, dankjewel voor je hulp :D
@ Ray, dank voor de reacties en het meedenken!

Groetjes,
Jihane
Ik heb alles weer geprobeerd maar internet lukt alleen met wifi. Na de reset van de SIMkaart door jullie kreeg ik weer geen connectie met de provider. Ik kreeg de melding dat de simkaart niet geschikt was voor toegang tot de beschikbare netwerken. Daarna heb ik roaming en buitenlandopties weer uitgezet. Toen kreeg ik wel verbinding met Orange en had ik gelukkig weer telefoonverbinding. Daarna heb ik buitenlandopties weer aangezet en alles zoals bovenstaand doorlopen. Telefoon 15 min uit. Daarna wel telefoonverbinding maar geen internet zonder wifi. Ik ga morgen weer naar huis dus het heeft nu niet zo veel zin meer om er verder iets aan te doen. Wel jammer dat het niet werkte. Hooelijk werkt het volgende week wel bij mijn dochter. Zij heeft ook Simyo en gaat ook naar Spanje.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Ingrid1930,

Jeetje zeg. Wat vervelend dat het niet gelukt is. Als je nog in het buitenland zouden we nog wat dingetjes kunnen testen zoals je simkaart in een ander toestel.

Je bent als het goed is nu weer in Nederland. Werkt hier het internet wel?

Hopelijk werkt het bij je dochter wel allemaal goed. Je weet nu in ieder geval nu meerdere tips om ervoor te zorgen dat alles goed ingesteld is.

Groetjes,
Caspar
Hoi Casper,

Inderdaad heel vervelend dat het niet werkte. Vooral dat de SIMkaart met geen enkel netwerk verbinding toestond. Pas als ik de buitenlandopties uitzette kreeg ik weer verbinding.
Terug in Nederland werkt alles weer prima en heb ik ook geen enkel probleem met mijn internet. Het kan naar mijn idee dus niet aan mijn telefoon liggen. Ik vraag me nog steeds af waarom het niet werkte. En erg vervelend als ik weer naar het buitenland ga.
Nog tips?
Als dit een blijvend iets is, ga ik er toch over nadenken om naar een andere provider over te stappen. Hoewel ik tot nu toe erg tevreden was over Simyo. Ik vond het met name heel vervelend dat ik, buiten dat internet niet werkte, ik niet telefonisch bereikbaar was en niet kon bellen.
Ik hoop echt van harte dat dit niet gaat gebeuren bij mijn dochter die dus ook Simyo heeft en naar Spanje gaat.

Groeten,
Ingrid
Badge +7
Hoi Ingrid1930,

Ik kan het me voorstellen dat het erg vervelend was dat je geen internet had in Spanje. Ik raad je aan om de APN Instellingen goed na te lopen met behulp van onze toestelhulp. Stel desnoods een nieuwe APN in. Zo weet je zeker dat alles in je telefoon goed ingesteld staat. Mocht het de volgende keer weer niet werken, kun je het beste je simkaart in een andere telefoon stoppen. Zo kun je zien of het aan de instellingen van je telefoon ligt, of aan de simkaart. Nu zou het overal kunnen komen: Door de instellingen van je telefoon, door je simkaart, door de het netwerk dat je gebruikte en zelfs de locatie heeft invloed. Helaas hebben wij op de laatste 2 erg weinig invloed.

Hopelijk gaat het bij je dochter allemaal goed. Als je hier nog vragen over hebt, hoor ik dat graag.

Groetjes,
Samantha

Reageer