.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in het buitenland?


Badge

roaming werkt niet in het buitenaland. Alles staat aan. Ik heb dit vorig jaar ook gehad. Heel vervelend. 

Wat te doen?

bedankt Jose

icon

Beste antwoord door Anonymous 27 July 2020, 23:28

Bekijk originele reactie

23 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Jose, 

Wat vervelend dat je niet kan internetten in het buitenland!

Ik heb je simkaart gelijk een reset gegeven. Kun jij je toestel over tien minuten een minuut uitzetten en daarna weer aanzetten?

Wat heb je eigenlijk voor toestel? 

Ik hoor het graag van je!

Groetjes, 
Bas

Badge

Dag Bas, mijn toestel is afgelopen vrijdag 2 keer gereset door een collega.

S avonds rij ik naar belgie en het werkt niet. Roaming werkt niet. Niet eens bellen lukt. Graag een andere oplossing dan resetten. Want dit is super vervelend.

Jose

Wat voor telefoon heb je? Wellicht is er een APN instellingen niet helemaal juist.

Badge

Dank je voor je snelle reactie  ik heb een samsung s10

Kun je deze stappen eens volgen? Dit zijn de APN instellingen.

 

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/samsung/galaxy-s10-dual-sim-sm-g973f/topic/internet/handmatig-instellen/1

Badge

Dag Ray, Ik heb de stappen gevolgd. Hoe kan ik nu weten of het wel gaat werken?

 

bedankt voor je reactie, groeten José

Als roaming aan staat en je buitenland instellingen ook aan, dan zou het moeten werken. Helaas weet je dit pas als je de grens over bent. 

 

Mocht het niet werken zijn er nog twee optie die je zou kunnen doen terwijl je in het buitenland zit. 

  1. Bij wachtwoord staat er dat je gprs in moet vullen. Soms werkt het ook als je GPRS doet, dus met hoofdletters. 
  2. Werkt dat ook niet kun je het proberen door handmatig een netwerk te zoeken. 

    Hoop dat het werkt :) 
Reputatie 7
Badge +6

Hoi Jose,

 

Super vervelend dat het in het verleden niet heeft gewerkt. Heb je inmiddels kunnen checken of het werkt? 

 

Thanks Ray!

 

Groetjes,

Badge

Dag Daisy, nee ik ben niet in het buitenland. Is er een manier om het te controleren zonder dat ik in het buitenland ben?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Jose,

 

Helaas is niet mogelijk dit te checken in Nederland. Wat ik je wel kan adviseren is de instellingen op papier mee te nemen voor het geval het  niet werkt, kun je deze op het nieuwe netwerk weer aanpassen.

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Dag Daisy, ik was in belgie afgelopen weekend.

Mijn internet werkte nog steeds niet :-(

gr José

Badge

Ik heb meerdere malen de toestelhulp doorgelopen.

Ik heb ipv gprs ook GPRS ingevoerd (dat advies stond ook in de mail met de toestelhulp.

 

Ik zie nu dat bij de stap toegangspunt bewerken (stap 11) waar ik naam: mobiel internet en apn internet etc invul die gegevens niet woden opgeslagen. Elke keer als ik het opnieuw doe sraar daar "’niet ingesteld"’

Heb je hier iets aan?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi José,

 

Bedankt voor de update! Wat balen dat het internet nog steeds niet werkt. 

 

Dat is inderdaad wel erg belangrijk dat je iets kunt invullen bij de naam en vooral bij APN. Is het mogelijk dat je met deze stappen even naar een telefoonwinkeltje gaat om te vragen waarom deze gegevens niet worden opgeslagen als je ze invoert? Dit lijkt namelijk op een toestelprobleem... Dat zou wel eens de oplossing van het internet probleem kunnen zijn. :)

 

Ik hoor graag of het is gelukt! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Badge

Dag Tesanne,

Ik heb het toestel al 1,5 jr en al die tijd kunnen internetten in het buitenland. Kun  je me vertellen hoezo het dan een toestel probleem is?

gr José

Reputatie 7
Badge +6

Hoi José,

 

Bedankt voor je reactie! Het is heel begrijpelijk dat je je afvraagt als je internet voorheen wel altijd heeft gewerkt! 

 

Je geeft aan dat je de stappen van de toestelhulp niet volledig kan volgen omdat om een onbekende reden de gegevens niet correct worden opgeslagen. Het opslaan van die gegevens wordt gedaan op en door het toestel en niet op en door de simkaart. Vandaar dat ik aangeef dat het mislukken van het opslaan van de gegevens een toestelprobleem is. Ik kan niet volledig uitsluiten dat het internet probleem ook door het toestel komt, dus dat zeg ik dan ook niet. Maar het is wel cruciaal dat de instellingen in de telefoon goed staan om te kunnen vaststellen waar het probleem precies vandaan komt. 

 

Groetjes,

Tessanne 

Badge

Daf Tesanne, ik kan de stappen goed volgen van de toestel hulp. Ik kan het invoeren en opslaan. Echter als ik de volgende keer weer de toestelhulp volg dan is het niet niet zictbaar in de instellingen.

 

Badge

Dag Tessanne, 

in het scherm Namen toegangspunten staat bij mijn KPN/HI 4G LTE Mobiel Internet geselecteerd. 

Daaronder staan nu 2 keer Mobiel internet toegevoegd.

Welke van deze toegangspunten moet er geselecteerd staan?

Hij springt steeds terug naar KPN/HI 4G LTE Mobiel Internet. Als ik een van de 2 mobiel internet aanvink dan srpingt hij terug naar KPN…

Is dat juist?

 

Ik zou het eens proberen met instellingen - netwerkinstellingen resetten - probeer daarna de namen toegangspunten opnieuw in te stellen wanneer nodig.

Dit reset mobiele netwerken, WiFi en Bluetooth. Je zult het (waarschijnlijk) opnieuw moeten instellen.

*******

Uit eerbied voor franswon - Frans - vermeld ik dit behulpzame.

 

Checklist update buitenland

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyohttps://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Jose,

 

Als het goed is heb je de APN instellingen aangepast/toegevoegd die mobiel internet heet. Je kunt dan het beste een van deze twee proberen en anders eventueel nog de uitgebreide stappen van Friesian proberen.

 

Thanks Friesian!

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Hi Daisy, ik het de apn instelling toegevoegd die mobiel internet heet.

Echter als ik die wil aanvinken dan springt de "vink" terug naar het toegangspunt KPN HI 4G…Of maakt het niet uit welk toegangspunt staat aangevinkt?

groetjes jose

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Jose,

 

Het is juist belangrijk dat het juiste toegangspunt staat aangevinkt. Dus mobiel internet is degene die jij hebt aangemaakt en die aangevinkt moet staan. Vreemd dat deze steeds terug springt! 

 

Groetjes,

Tessanne

Badge

Hi Tessanne, ja vreemd. 

Nog een vraagje. ik klik op toegangs punt bewerken (de nieuw aangmaakte mobiel internet) en dan scroll ik naar beneden . Daar staat een kopje: APN in / uitschakelen. Daaronder staat nog lichter grijs: APN ingeschakeld. Daarachter staat een aan en uit rondje, dat staat op uit. 

Is dat goed of niet goed. 

Ook bij het andere toegenangspunt: KPN/HI 4G LTE Mobiel internet staat dit zelfde op “uit”

Reputatie 7
Badge +6

Hi Jose,

 

Ja die optie staat zo gewoon goed! Daar hoef je verder niets aan te doen. :)

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer