.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in het buitenland?

  • 18 August 2018
  • 2 reacties
  • 112 Bekeken

Beste Simyo,

Ik ben nu op vakantie (dld) maar het lukt me niet ( wat ik ook geprobeerd heb na het speuren op verschillende fora) mobiel te internetten.

Is er iets niet in orde met de instellingen van mijn abonnement? Eventueel een blokkade?

Groet
Marloes
icon

Beste antwoord door Ray 18 August 2018, 08:26

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hoi @Mloezie

Hieronder een algemene checklist, loop die even na.

Prepaid:
Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo?https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken? Start daarna je toestel even opnieuw op.
Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.
Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Marloes,

Wat jammer dat je niet kan internetten in het buitenland! Ik zie dat Ray alle tips al heeft gegeven 😃 Ik raad je aan om die allemaal uit te proberen - vaak helpt dit om ervoor te zorgen dat je kunt internetten. Voor de zekerheid heb ik ook nog een reset uitgevoerd op je buitenlandse internetoptie. Hiermee worden de instellingen vernieuwd op het netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Laat je me weten of het werkt zo?

@ Ray, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane

Reageer