.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in het buitenland?

  • 10 July 2017
  • 3 reacties
  • 195 Bekeken

Ik krijg met mijn Iphone 6 geen internet verbinding in het buitenland, niet in Belgie en niet in Duitsland. Bellen gaat daarentegen wel. Ik heb alle settings ingesteld volgens de aanwijzingen op het forum. Ik krijg als melding "mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk". Internet in buitenland is geactiveerd op "mijn simyo" ,roaming staat aan op mijn telefoon en ik heb ook al handmatig laten zoeken naar buitenlandse providers. Ik ben al een keer terug naar Duitsland gereden, maar zonder resultaat.
icon

Beste antwoord door Jihane 11 July 2017, 10:44

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Milly,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je niet kunt internetten in het buitenland 😞 Je kunt namelijk je bundels in zone 1 gewoon gebruiken zoals in Nederland, maar dan is het wel belangrijk dat alles goed gaat. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je buitenlandse internetoptie netjes aanstaat via Mijn Simyo. Deze optie heb ik een reset gegeven, wat inhoudt dat ik de instellingen op netwerkniveau vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, dan gaan we samen kijken naar je telefooninstellingen. Je geeft aan dat je 'dataroaming' aan hebt staan. Netjes! Dan is het tijd om je geavanceerde internetinstellingen (APN instellingen) te controleren. Je doet dat door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Je voegt daar een nieuwe APN toe, met de volgende gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Daarna kun je inderdaad op zoek naar buitenlandse netwerken. Je geeft aan dat je dat al hebt gedaan. Heb je ook uit gevinkt dat je mobiel automatisch zoekt naar buitenlandse netwerken? Je krijgt dan een lijst te zien met alle netwerken. Je mag ze dan allemaal uitproberen totdat je er eentje te pakken krijgt met voldoende dekking.

Als je hierna nog steeds geen stabiele internetverbinding hebt in het buitenland, wil je dan je simkaart in een ander toestel stoppen en andersom? Zo kom je erachter waar de kern van het probleem zich bevindt. Dit kan belangrijke informatie bieden over wat er precies speelt.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane, ik ben gisteren even naar Duitsland gereden en heb getest. Het werkte meteen, dus ik denk dat die reset wel gewerkt heeft. Bedankt.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Milly,

Dat is goed om te horen :D

Laat jij het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer