.

Beantwoord

Waarom kan ik niet internetten in het buitenland?

  • 6 August 2016
  • 7 reacties
  • 328 Bekeken

Ik heb alle instructies van Simyo gevolgd maar heb nog steeds geen internet in het buitenland.
icon

Beste antwoord door Jihane 7 August 2016, 13:57

Bekijk originele reactie

7 reacties

Toevallig, ik log net in om op het forum om dezelfde vraag te stellen.
Ik ben afgelopen week 3 dagen in Belgie geweest. Internet in het buitenland stond aan, roaming stond aan, maar helaas geen internet. Dus ik ben ook erg benieuwd naar het antwoord.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Thijssen.vera en MaZa,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat jullie beiden niet kunnen internetten in het buitenland! Ik heb voor jullie allebei de buitenlandse internetoptie een reset gegeven. Willen jullie je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dit het op!

Mocht dat niet werken, raad ik jullie aan om je internetinstellingen nog even te controleren op de toestellen. Dit kunnen jullie het beste doen met behulp van de Toestelhulp tool. Je klikt dan op je telefoon en vervolgens op 'Internet'. De instructies zijn helder en visueel! 🙂 Moet lukken, hiermee.

Als het internetten dan nog steeds niet lukt, wil ik voorstellen om de simkaarten in een ander toestel te proberen en andersom. Zo komen we erachter of het een toetsel-probleem of een simkaart-issue is.

Houden jullie me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane,

Hartelijk dank voor de reactie. Ik heb de internetinstellingen gecontroleerd en een aantal stonden wel anders dan aangegeven werd in de tool. Deze heb ik nu aangepast. Ik kan niet nagaan of het nu wel werkt, want ik ben niet meer in het buitenland, maar ik ga er vanuit dat het zo opgelost is.

Dank je.

Groet, Marijke
Beste Jihane,

Het werkt weer bedankt voor je hulp,

Gr.
Vera
Reputatie 7
Badge +10
Hoi MaZa en Thijssen.vera,

Wat fijn dat het geholpen heeft voor jou, Thijssen.vera! En MaZa, bij jou ga ik ervan uit dat het ook werkt intussen 🙂 Anders weet je me natuurlijk altijd te vinden.

Ik hoor 't graag als er nog andere vragen zijn!

Groetjes,
Jihane
Hoi Simyo!

Ik logde ook in ivm hetzelfde probleem. Ik heb meerdere malen de opties ingevoerd en roaming etc aan en uit gedaan en de telefoon uit gedaan daarna, ook het wachtwoord etc gecontroleerd.

Maar ik krijg geen internet in het buitenland.
Nou ga ik morgen op vakantie en zal ik dit wel graag willen hebben 🙈

Met vriendelijke groeten Sharon
Reputatie 6
Badge +7
Hoi SharonHogenberg,

Welkom op het Forum!

Oh, balen dat je niet kunt internetten in het buitenland. Dat is niet handig. :(

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de optie 'Internet op je mobiel - Buitenland' wel aanstaat. Voor de zekerheid heb ik deze instelling voor je gereset. Ik zou je graag willen vragen om je telefoon even uit en aan te zetten, zodat je simkaart zich met de juiste instellingen registreert op het netwerk.

Als het probleem blijft bestaan, dan kun je controleren of de optie (data)roaming aanstaat op je telefoon. Staat deze optie al aan? Dan kun je het beste je internetinstellingen stap voor stap nalopen met behulp van onze Toestelhulp.

Wanneer je in het buitenland niet kunt internetten, dan komt dit namelijk vaak door verkeerde internetinstellingen. Het is belangrijk dat 'portalmmm.nl' is ingesteld als APN, 'KPN' als gebruikersnaam en 'GPRS' als wachtwoord.

Gaat het lukken zo? Alvast een fijne vakantie toegewenst!

Groetjes,
Asma

Reageer