.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen in Italië?

  • 14 March 2018
  • 5 reacties
  • 842 Bekeken

Badge
Op dit moment kan ik niet bellen in Italië. Uiteraard heb ik alle tips al geprobeerd die op jullie website staan.

Graag wil ik dat jullie hier naar kijken want dit kan echt niet.
icon

Beste antwoord door Els 15 March 2018, 10:53

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi JHkamp,

Even een algemene checklist:

Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Badge
Goedeavond, bedankt voor de reactie. Ik heb inderdaad een prepaid geen internet in het buitenland. Toen ik het bij jullie bestelde had ik even niet bedacht dat deze optie bestond. Ik ging er van uit dat ik we internet zou hebben in het buitenland.


Zoals ik al had gezegd. Alle tips gedaan.

Nog maar even alles nagelopen. En nog steeds geen resultaat.

Als ik wil bellen krijg ik steeds de melding niet aangemeld bij netwerk.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi JHkamp,

Oh jee, wat onhandig dat je in Italië geen verbinding krijgt met het netwerk. Uiteraard wil je daar gewoon bereikbaar zijn.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie geen vreemde zaken staan. Op 12 maart zie ik dat je simkaart wel verbinding kon maken met een netwerk in Duitsland, kon je daar wel gewoon bellen? Voor de zekerheid heb ik je aansluiting gereset. Hierbij wordt je simkaart opnieuw aangemeld bij het netwerk. Kun je jouw telefoon voor tien minuten helemaal uitschakelen? Start hierna je telefoon opnieuw op.

Indien je op dat moment niet direct verbinding kunt maken met een netwerk, laat je telefoon dan handmatig zoeken naar alle beschikbare netwerken. In Italië kun je verbinding maken met WIND, Telecom Italia, Vodafone en H3G Italy.

Laat je het weten of het is gelukt na de reset?

Groetjes,
Els
Badge
Goedemiddag,

De reset heeft geholpen. Ik kan weer bellen. Was niet nodig om het toestel 10 minuten uit te zetten daar ik toch niet op het netwerk was geregistreerd.

Dan heb ik nog een vraag, waarom kan ik met een prepaid niet internetten in het buitenland? Zoals ik al zei, ik heb daarover heen gekeken toen ik bij jullie de sim aanvroeg, ervanuit gaande dat dat wel zou kunnen.

In ieder geval bedankt, ik kan weer bellen

Jasper
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Jasper,

Fijn om te lezen dat je weer bereikbaar bent in Italië! 🙂

Internetten is op dit moment inderdaad niet mogelijk met Prepaid in het buitenland. Het is een dienst die, ook met de nieuwe tarieven voor roaming, niet toegankelijk is voor Simyo Prepaid. Uiteraard kun je wel gebruik maken van beschikbare wifi-netwerken in het buitenland.

Als je toch graag wilt kunnen internetten, zou je er voor kunnen kiezen om over te stappen naar een Sim Only. Dan kun je binnen de EU zonder extra kosten je bel- en internetbundel gebruiken. Uiteraard ga je wel buitenbundelkosten betalen als je bundels op zijn, net zoals in Nederland. Meer hierover kun je hier lezen. :)

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Els

Reageer