.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen in België?

  • 31 October 2016
  • 3 reacties
  • 131 Bekeken

Heb in Nederland perfect verbinding met telecom netwerk (simyo / kpn) echter in België kan mijn toestel geen toegang maken met één van de Belgische netwerken. Wat ik ook probeerde !

Ik kon daarom, toen ik hoognodig ermee moest bellen geen uitgaande oproep plegen... geluk bij een ongeluk was er een aardige Belg die mij even liet bellen (via zijn toestel).

Om uit te sluiten of het aan mijn toestel lag, later een ander simkaart in gedaan.. perfect.

Maar de Simyo simcard terug in mijn toestel bleef weigeren om verbinding te maken met één van de bestaande Belgische netwerken.

Opmerking: terug in Nederland geen probleem!

Met mijn vorige telefoon maatschappij (Telfort) met dit toestel nooit problemen gehad in het buitenland (ook België)
Wat kan dit zijn?

Lijkt iets met missen van een Buitenland activatie, maar kan nergens op "Mijn Simyo" een optie vinden om dit te activeren..

Iemand enig suggestie hoe dit heel snel op te lossen..??
icon

Beste antwoord door Anonymous 31 October 2016, 14:58

Bekijk originele reactie

3 reacties

Bij Simyo moet in het buitenland ook (data)roaming aanstaan op je toestel.
En MijnSimyo (netwerk)instellingen....bellen in en naar het buitenland aan.
Bedankt voor snelle antwoord !!

Beide aanpassingen gedaan en het werkt 🙂
Reputatie 5
Badge +8
Hoi User1616,

Welkom op het Simyo forum!

Wat vervelend dat je geen netwerkverbinding kon maken in België. Gelukkig was Friesian er pijlsnel bij met de oplossing ;)

Als Prepaidklant kun je bellen in het buitenland, mits de optie Bellen in en naar het buitenland aanstaat. Je kunt je opties aanpassen via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen.

Laat je het weten als je hierover nog vragen hebt?

Groetjes.
Sean

@Friesian, ook namens mij bedankt voor je snelle antwoord!

Reageer