.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen in Australië?

  • 5 October 2019
  • 16 reacties
  • 769 Bekeken

Badge
Heb handmatig netwerk toegevoegd, Alleen Vodafone AU was mogelijk, bellen in het buitenland geactiveerd, toestel (Huawei P8 lite 2017) opnieuw opgestart, data roaming buitenland aangezet, maar helaas kan ik nog steeds niet bellen of gebeld worden.

Wat kan ik nog doen?

Groetjes from the uitback
Felix
icon

Beste antwoord door Jihane 7 October 2019, 13:25

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Felix,

Hoe is het in de outback?
Vervelend dat je daar niet kan bellen! Zie je wel streepjes staan bij het geselecteerde netwerk dat je wel bereik hebt? Wat gebeurd er als je overschakelt naar een ander netwerk?
Badge
Hi Maikel,

Kan me goed voorstellen wat langer in AUS te blijven...

Helaas is Vodafone AU het enige netwerk wat wordt geaccepteerd. Maar ik heb voldoende streepjes, dus geen problemen...

Heb je nog een idee?
Groet
Felix
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Felix,

Heb je je mobiel al een keer aan en uit gezet?
Mocht dit niet helpen zal je even moeten wachten tot helaas maandag. Dan is er namelijk weer een medewerker van Simyo en kan het verder worden opgepakt!
Badge
Hi Maikel,

Dit heb ik al gedaan. Helaas geen succes.

Bedankt voor je steun. Ik wacht op een Simyo medewerker.
Groetjes
Reputatie 5
Badge +10
Hee Felix,

Had je graag geholpen maar helaas moet er echt wat dieper in de systemen gekeken worden.
Laten we hopen dat je in ieder geval een goeie vakantie hebt!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Felix!

Welkom op het Simyo Forum!

Ah, wat jammer dat je geen bereik hebt in Australië! Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je instellingen op het netwerk goed staan. Dat wil zeggen dat je de optie 'Bellen in/naar het buitenland' gewoon aan hebt staan op Mijn Simyo. Ik heb toch die optie een reset gegeven, waarmee de instellingen vernieuwd worden. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Verandert dit iets? 🙂

Laat je me weten hoe 't gaat?

@maikel.twinnie, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Badge
Hoi Jihane,

Bedankt dat je mij wilt helpen. Helaas lukte het niet, in tegendeel nu kan ik überhaupt geen netwerk meer vinden/instellen. Dat betekent dat ik ook niet meer in het netwerk Vodafone AU kann inloggen wat tot nu wel functioneerde maar nu niet meer.


Welke opties zijn er nog?


Groet,
Felix
Reputatie 7
Badge +9
kan geen netwerk meer vinden/instellen

Kunt u geen netwerken zien als u handmatig naar netwerken zoekt? In dat geval kan Simyo weinig voor u betekenen, want dan hebben geen providers bereik op de locatie waar u bent.

In het geval dat u wel netwerken ziet, welke netwerken ziet u? Soms helpt het om een aantal keren vlak na elkaar op hetzelfde netwerk te proberen te registeren. Kunt u aangeven welke fout(en) u krijgt bij het registreren bij een netwerk en bij welk netwerk u die fout krijgt?
Badge
Inmiddels heb Ik weer netwerk, Vodafone AU, zoals ergisteren en de dagen ervoor. Inmiddels kan ik ook worden gebeld, maar active bellen is niet mogelijk. Vriendelijke stem verteld mij iets over call restrictions.

Welke opties zijn er?
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Felix111,

Super jammer dat het bellen niet wilt lukken, ik heb je simkaart een reset gegeven. Kun jij je toestel 15 minuten uitzetten om de reset af te ronden? Bij een reset wordt de simkaart opnieuw aangemeld bij het netwerk, ik hoop dat dit de oplossing is.

Maikel.twinnie, thanks voor het meedenken en oplossingen!

Groetjes,
Daisy
Badge
Hi Daisy,
Net gedaan war nun voorstelde...Helaas geen succes....


Zijn er noch andere Oldies ?

Groetjes,
Felix
Reputatie 6
Badge +6
Hoi Felix,

Ik weet niet wat je met oldies bedoelt maar ik ben 31. Hoop dat het oldie genoeg is! 😉

Heb net even gebeld met onze netwerkspecialisten en die geven aan dat er op het netwerk geen beperking zou moeten zijn die jou belemmert om te kunnen bellen. Daarmee is je probleem helaas niet opgelost, maar we weten in ieder geval iets meer! Zij gaven overigens ook aan dat je vandaag bent aangemeld op een lokaal 2G-netwerk, dus je hebt in ieder geval verbinding.

Zou je je eigen simkaart in een ander toestel kunnen plaatsen om te kijken of je dan wel uitgaande oproepen kunt doen? En graag dan ook een andere simkaart in je eigen toestel. Want als het niet aan het netwerk ligt, dan moet het je simkaart of toestel zijn...

Groetjes,
Bas
Badge

Hoi Bas,

Inmiddels heb ik jouw voorstel omgezet (eigen simkaart in een ander toestel en andersom).

Met mijn simkaart kan ik ook niet op een andere toestel bellen. Maar met een andere simkaart kan ik wel op mijn toestel bellen. Helaas geen succes.

Ook heb ik vastgesteld dat mijn Huawei P8 lite niet (!) geblokkeerd is internationaal te bellen.

Wat zijn de verdere opties (niet oldies :grinning:) ? (Ik ben 41, jij weet toch meer van af van technische dingen als ik… :wink: was gewoon een spelletje fout met de tablet)

Groet,

Felix

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Felix,

Bedankt voor je reactie!

Het lijkt erop dat het aan je simkaart ligt, want zowel het netwerk als de toestellen functioneren zoals het hoort. Maar ik kon het niet laten om nog een keer naar onze netwerkspecialisten te bellen :cowboy:

We zijn er nu achter gekomen dat het misschien tóch een netwerkinstelling is :dizzy_face:  Het lukte niet om dat gelijk op te lossen, maar ik bel ze om 16:00 uur (Nederlandse tijd) even terug om te vragen of het gelukt is. Dan wil ik dat in ieder geval nog even checken voordat we overgaan tot het versturen van een vervangende simkaart. Fingers crossed! :sweat_smile:

EDIT: kun je even je toestel opnieuw opstarten en kijken of het nu wel lukt om iemand te bellen? :blush:

Groetjes, 

Bas

Badge

Hoi Bas, 

Fantastisch. Het is opgelost!

Many thx en groeten uit Australia 

 

Felix

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Felix, 

Ik ben nu speciaal hiervoor ingelogd op het forum. Top dat het eindelijk gelukt is! :sunglasses:

Als we je nog ergens mee kunnen helpen dan weet je ons te vinden :blush:

Groetjes, 
Bas

Reageer