.

Beantwoord

Waarom kan ik geen internet gebruiken in het buitenland met Prepaid?

  • 21 June 2018
  • 7 reacties
  • 191 Bekeken

Badge
  • Beginner
  • 2 reacties
Beste Simyo,

Ondanks een chat met jullie medewerkers is het mij nog niet geheel duidelijk waarom jullie geen Internet in het buiteland aanbieden voor Prepaid klanten.

Ik ben bij jullie terecht gekomen voor mijn ouders die ~4 maanden per jaar in het buitenland verblijven. Thuis zal de dienst weinig gebruikt worden en een lokale Sim geeft weer een ander nummer. Ik ben er vanuit gegaan dat dit overal mogelijk zou moeten zijn ivm de nieuwe Europese regelgeving en omdat een hoop concurrenten het ook aanbieden, maar helaas: Simyo biedt geen internet in Europa voor prepaid klanten.

Aangezien jullie netwerk partner KPN dit bijvoorbeeld wel doet, vraag ik mij af waarom dit niet in jullie dienst zit, en of dat zomaar mag qua regelgeving.

Mocht er geen roadmap zijn voor deze optie, kan er eventueel tegoed teruggestort worden zodat wij kunnen overstappen naar een aanbieder waar dit wel kan?
icon

Beste antwoord door Els 22 June 2018, 14:06

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Hoi J-H,

Welkom op het Simyo Forum! Goed dat je hier je vraag stelt, ik snap dat je graag wilt weten hoe dit zit.

Bij Simyo maken we inderdaad gebruik van het KPN-netwerk. Dit betekent echter niet dat we precies dezelfde diensten en voorwaarden aanbieden als KPN, we zijn namelijk een aparte provider. Om deze reden kun je dus verschil vinden in de mogelijkheden die verschillende providers bieden. Bij Simyo is er een tijd geleden voor gekozen om geen mobiel internet aan te bieden in het buitenland voor Prepaid-klanten. Ook met de nieuwe wetgeving is dit simpel gezegd een dienst die we niet aanbieden. We geven dit ook aan in de voorwaarden van een Prepaid-aansluiting van Simyo en is niet in strijd met de nieuwe wetgeving rondom roaming binnen de EU.

Uiteraard begrijp ik dat het in geval van je ouders nogal onhandig is als ze een groot deel van het jaar in het buitenland zijn. Zou het voor die periode niet handig zijn om tijdelijk over te stappen naar Sim Only? Dan kunnen ze over de grens ook gewoon gebruik maken van hun bundels binnen de EU. Overstappen is binnen 24 uur geregeld via Mijn Simyo met behoud van simkaart, het beltegoed wordt op de eerste rekening in mindering gebracht. Terug overstappen naar Prepaid gaat net iets anders, hier lees je hoe dat werkt.

Binnen het zichttermijn van 14 dagen is het mogelijk een Prepaid-bestelling te annuleren. Is er al verbruik gemaakt? Dan ontvang je het overgebleven beltegoed, min het bonustegoed, terug op je rekening. Meer informatie hierover vind je op deze pagina.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Els
Badge
Dank je wel Els,

We kwamen er uiteraard veel te laat achter dat dit niet mogelijk was, dus dat betekent dat het beltegoed verloren zal gaan. Leuk dat we 'snel' kunnen overstappen naar een abonnement, maar terug duurt veeel te lang, dus dat lijkt me geen optie.
"Terug overstappen naar Prepaid gaat net iets anders, hier lees je hoe dat werkt."

Ik zag in een oude forum post dat prepaid internet in het buitenland mogelijk wel geïntroduceerd zou worden. Weten jullie of nog wel een optie is voor in de nabije toekomst?

Ondanks dat is de reden me nog steeds niet erg duidelijk, technisch zal het niet veel werk zijn..
Hoi J-H.

Er wordt duidelijk aangegeven dat het een keuze is die gemaakt is. In principe zie ik het ook niet als technisch moeilijk, maar de onderbouwing naar de klant kan , lijkt me, beter.

Zolang het niet gecommuniceerd wordt naar de klanten geldt voor jou ook hetzelfde. Je kunt geen prepaid internet gebruiken in het buitenland.

Er is alleen een JA of een NEE, daartussenin wordt intern gesproken. Als intern wordt gesproken, beslist over een wijziging komt dit vanzelf openbaar.
Badge
Er is alleen een JA of een NEE, daartussenin wordt intern gesproken. Als intern wordt gesproken, beslist over een wijziging komt dit vanzelf openbaar.

Wat een rare reactie Friesian, als je verder niets toe te voegen hebt lijkt het me dat je dan ook beter niet kan reageren. Ik probeer slechts Simyo de optie te geven mij als klant te behouden en hen van feedback te voorzien. En misschien zelfs eventuele andere mensen, met hetzelfde issue, van een eventuele toekomstige wijziging van deze optie te informeren.
Het is een openbaar forum waarop jij maar ook ik actief ben evenals anderen die het forum bezoeken. Het staat mij net zo vrij om te mogen reageren als dat jij dat mag als klant.

Wil je niet dat anderen kunnen reageren had je ook kunnen kiezen voor een ander kanaal. Je had ook geen topic kunnen maken, wat dat betreft ben je net zo vrij in je keuze als ik in mijn keuze voor mijn reactie.

Medeklanten kunnen nu eenmaal reageren op vragen van klanten.
@J-H

Wat een raar PB stuur je naar mij. Ik voeg wel degelijk iets toe..mijn mening..en die is net zo waardevol als van ieder ander. Ik blaas niet alleen lucht.

Een vriendelijk verzoek. Wanneer je iemand een PB stuurt net als naar mij wil je dan wel wat respectvoller zijn naar je medemens. Als je iets fatsoenlijks te melden hebt dan mag dat wel.

En anders - plaats je tekst openbaar in plaats van mij te betichten van.............ik zou me verlagen naar een niveau dat ik niet eens wens.🤔

Misschien dat jij nog iets moet leren, en niet ik ofschoon ik niet alles weet en dat ook nooit zal beweren.. Dus laten we respectvol naar elkaar zijn. En ons beperken tot de inhoud. Laten we het gezellig houden. Het voegt zo veel meer toe, onbetaalbaar.

Mijn 1e reactie goed lezen lijkt moeilijk te zijn...
...


Vriendelijke groet
Friesian

Dit is zoooo off topic, mijn excuses, maar het moest even.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi J-H,

Zoals Friesian al aangeeft is het Simyo Forum een plek waar iedereen zijn/haar mening kan delen. Verder gaan we hier altijd gezellig en respectvol met elkaar om zoals je in de huisregels van het forum kunt lezen. Ik wil je vragen hier rekening mee te houden, zowel openbaar als in privéberichten naar andere forumgebruikers toe.

Om in te gaan op je vraag over internet in het buitenland met Prepaid; Wij weten dat dit een wens is van klanten. Op dit moment is het niet bekend of we dit in de toekomst gaan aanbieden. Zoals eerder gezegd houden we je uiteraard op de hoogte per e-mail mocht het worden geïntroduceerd. Een van de redenen dat er gekozen is om dit product niet aan te bieden heeft te maken met het verwerken van verbruiksgegevens. Wanneer je in het buitenland belt, sms't of internet gebruikt dan kan het tot 36 uur duren voordat dit bij ons bekend is.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@ Friesian bedankt voor je bijdrage en het meedenken

Groetjes,
Thomas

Reageer