.

Beantwoord

Waarom kan ik geen buitenlandbundel kopen?


Badge
waarom kan ik niet een internet bundel van 100 mb voor buitenland kopen

bij andere providers kan dat allang
icon

Beste antwoord door Angela 25 March 2016, 11:40

Bekijk originele reactie

14 reacties

Omdat Simyo het niet aanbied.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Siemkos,

Welkom op het Simyo Forum.

Je hebt goed gezien dat je bij ons geen bundels kunt kopen voor in het buitenland. Zoals Raytje het al heel makkelijk verwoord, bieden wij deze bundels niet aan. Je kunt natuurlijk wel gebruik maken van internet in het buitenland. In dat geval betaal je het buitenbundel tarief. Als je wifi tot je beschikking hebt, is het verstandig om hier gebruik van te maken.

Wil je internetten in het buitenland? Dan kun je de optie aanzetten via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen. Hier vind je de optie voor 'Internet in het buitenland'. Alle extra informatie wordt hier uitgelegd.

Heb je nog vragen hierover?

@Raytje, bedankt voor je hulp :)

Groetjes,
Angela
Badge
waarom kan ik bij (de beste provider volgens jullie ) niet gewoon een internet bundel van 100 mb voor 10 euro voor buiteland kopen voor de kinderen ipv 25 cent per mb
groetjes siemkos
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Siemkos,

Zoals ik heb uitgelegd, kan dit niet omdat wij simpelweg geen buitenlandbundels aanbieden. We hebben deze bundels niet en daarom kun jij er dus ook geen een aanzetten. Helaas kan ik het niet anders maken dan dat het is 😞 Sorry!

Ik hoop dat mijn uitleg het duidelijk heeft gemaakt voor je. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Badge
Beste,

En wanneer gaat Simyo hier verandering in brengen? 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi L1ek1e,

Goed dat je dit vraagt.

Op dit moment staat er nog niets op de planning wat betreft het gaan aanbieden van buitenlandbundels. Vooral nu alle tarieven zojuist verlaagd zijn. Heb je deze e-mail ook al gelezen?

Ik zorg er wel voor dat je feedback bij de juiste persoon terecht komt. Wie weet kunnen we er alsnog iets mee doen. Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Angela
Hallo!

Ik vind het erg slecht dat Simyo geen buitenland-bundel aanbiedt.
Vooral buiten Europa is het niet te doen om per MB te moeten betalen.
Ik overweeg nu om over te gaan op een andere provider. Vooral omdat er geen plannen zijn om dit wel mogelijk te maken.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bowijnakker,

Goed dat jij je feedback hierover met ons deelt.

Zoals ik in mijn vorige berichten heb aangegeven, staat het voor nu inderdaad niet op de planning. Wat er in de toekomst nog gaat gebeuren durf ik niet te zeggen. Helaas kan ik niet in mijn glazen bol kijken om te zien wat er voor plannen gaan komen. Was het soms maar zo makkelijk ;)

Ik zou het erg jammer vinden als je besluit om over te stappen hierdoor. Op het moment dat dit echt een must is binnen jouw contract, dan is het helaas niet anders 😞 Ik zorg ervoor dat jouw feedback doorgegeven wordt aan de juiste persoon. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Ik wil alleen wat steun in de rug betuigen. Op zich ben ik in Nederland heel tevreden met Simyo, maar in het buitenland zet ik met angst en beven (even) roaming aan. Meestal probeer ik roaming helemaal te vermijden, maar dat wordt steeds moeilijker en maakt je vakantie niet leuker. Dus kom op Simyo doe er wat aan, anders ga ik toch naar een andere provider die wel die optie heeft.
Reputatie 7
Volgend jaar, 2017, gaan alle buitenlandse kosten, bellen, sms en data, vanuit de bundel.
Reputatie 7
Badge +7
En tot die tijd binnen de EU 6 ct per MB.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Rob H,

Welkom op het forum.

Was je er al van op de hoogte dat de tarieven in Europa flink verlaagd zijn? Zoals wimj12 zegt is het in Europa 6 cent per MB en per minuut. Vanaf medio 2017, zoals RicoK aangeeft, vervallen de extra kosten in Europa en gaat alles vanuit je bundel.

@RicoK en wimj12, bedankt voor het meedenken!!

Groetjes,
Caspar
Het was mij bekend en dat tarief is niet onredelijk. Maar ik kreeg door een verkeerde instelling van mijn telefoon toch 250 MB voor mijn kiezen (automatische updates). Dat is precies mijn punt, je moet zo opletten als je de grens over gaat, want dan kan je niet van je bundel gebruik blijven maken.

Als het in 2017 wel lukt ben ik tevreden en tot die tijd oppassen.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Rob H,

Ik begrijp dat je op vakantie geen zin hebt om je zorgen te maken om hoge internetkosten. Helaas kan ik je nog geen exacte datum geven, maar de verwachting is dat de Europese roamingkosten in juni 2017 worden afgeschaft.
Als je hulp nodig hebt bij het instellen van je telefoon dan wil ik je adviseren dit artikel te lezen. Hierin wordt uitgelegd hoe je een Android-telefoon en een iPhone zo instelt, dat onnodig dataverbruik wordt voorkomen.

Als je hierover nog vragen hebt, dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Sean

Reageer