.

Beantwoord

Waarom kan ik alleen in Duitsland niet internetten?

  • 27 June 2017
  • 4 reacties
  • 140 Bekeken

Badge
Twee weken geleden op zondag kwam ik vanuit Kroatië en Oostenrijk Slovenië in Duitsland overal perfect internet maar in Duitsland lukte dit dus echt niet. Ook niet met verschillende providers en zelfs niet bij passeren van netwerkmasten. Afgelopen zaterdag reden we weer naar Duitsland en wederom geen internet ook niet in een plaats zelf. WT kan dd reden zijn? Ik ben vrij vaak in Duitsland dus hoop gewoon internet te kunnen gebruiken vr gr Astrid
icon

Beste antwoord door Jihane 30 June 2017, 12:28

Bekijk originele reactie

4 reacties

Het feit dat je internet het wel in andere landen werkte zegt mij dat je instellingen juist zijn. Je aansluiting zal misschien even een reset nodig hebben. Dit kan een moderator voor je doen al zal je dan op zijn / haar reactie moeten wachten.

Dus even geduld aub 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hi Astridmo,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je in Duitsland geen internetverbinding kreeg. Ik zie dat je wel kon bellen in Duitsland. Ik heb meteen een reset uitgevoerd op je internetoptie in het buitenland, waarmee ik de instellingen op netwerkniveau vernieuwd heb voor je. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, wil je dan voor me controleren of 'dataroaming' nog aanstaat op je mobiel? Ook wil ik je vragen om je geavanceerde (APN) instellingen na te kijken op je mobiel. Je kunt dit doen door op je telefoon te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Je kunt dan een nieuw APN-profiel toevoegen, met als APN 'portalmmm.nl', als gebruikersnaam 'KPN' en als wachtwoord 'GPRS'.

Werkt dat ook niet? Dan wil ik je vragen om nogmaals de beschikbare netwerken langs te gaan. Heb je ze echt allemaal gehad?

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Jihane
Hier eenzelfde probleem. België en Oostenrijk prima internet, in Duitland kom ik niet online.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Frankivo,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat het niet lukt om te internetten in Duitsland. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ook voor jou een uitgevoerd op je buitenlandoptie. Wil je je toestel uit- en aanzetten? Ook raad ik je aan om de andere stappen die hierboven zijn uitgelegd, uit te voeren.

Lukt het dan wel? 🙂 Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Jihane

Reageer