.

Beantwoord

Waarom is er internet gebruikt buiten mijn bundel?

  • 28 February 2018
  • 4 reacties
  • 471 Bekeken

Badge
Hoi.
Ik dacht gister nog even mijn bundel op te maken, maar ben er dik overheen gegaan, in spanje!
Gelukkig trokken jullie op een gegeven moment alsnog de stekker eruit, maar toen had ik al wel 60 euro extra kosten gemaakt. Superjammer.

Ik heb mijn kinderen gevraagd hun internet uit te zetten om dit te voorkomenn en wil nu vragen of er ergens een instelling is dat jullie direct stoppen te leveren als de bundel op is. Met andere woorden ik wil liefst nooit buiten de bundel kosten maken, zeker niet als ik voor 5 euro 500 meg vooruit kan kopen en nu, achteraf, voor hetzefde 60 euro betalen moet.
Groet, Arjen
icon

Beste antwoord door Els 1 March 2018, 09:52

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hey Arjen1,

Simyo biedt niet de optie om te stoppen als de bundel op is. Bij Simyo ga je nadat de bundel op is, per MB betalen.

De hedendaagse smartphones kunnen meestal ingesteld worden om na een bepaalde hoeveelheid data de dataverbinding te verbreken. Ik raad je dan ook aan om de volgende 2 blogs te lezen:
  1. Nooit meer over je mobiele datalimiet heen
  2. Krijg inzicht in het dataverbruik van je apps
Dat is het enigste dat Simyo op dit moment aanbied om te voorkomen, dat u een hoge rekening krijgt doordat u door uw databundel gaat. Daarnaast stuurt Simyo bij 80% en 100% van uw databundel real-time een waarschuwing per SMS, zodat u op tijd uw dataverbinding kunt verbreken of 500MB extra kunt aanschaffen.

Ik en sommige andere klanten willen graag helpen om Simyo verbeteren. Hiervoor is het handig om te weten wat andere Simyo's klanten graag willen.

Als klanten zien wij dat regelmatig klanten (net als jij) ver buiten hun databundel komen met een zeer hoge rekening als gevolg.

Vind jij de huidige werkwijze van Simyo een goede werkwijze? Als je een suggestie richting Simyo mag doen, wat zou je willen aanpassen op dit gebied? Niet alles is technisch mogelijk. Stoppen bij als iets op is, blijkt heel moeilijk voor Simyo. Mocht uw suggestie niet mogelijk zijn, heeft u misschien andere ideeën?
Badge
ja, ik zie de sms'jes nu. stond op stil, en ik trok het internet met mijn laptop via mijn telefoon en die lag verderop.

er staat : bij 60,50 wordt je internet geblokkeerd, en dat gebeurde ook.
Het lijkt me vooral moeilijk uit te leggen dat jullie deze grens waarnemen, internet uit kunnen zetten, maar die grens met geen mogelijkheid lager kunnen leggen.

Mijn fout, jullie hadden gewaarschuwd per sms, maar het gebeurde in een paar minuten al met al.
De suggestie is dus: probeer die grens van 60.50 omlaag te krijgen.
Reputatie 7
Badge +9
In jouw geval heb je geluk dat je in het buitenland zit. Daarbij is de wettelijk verplicht te stoppen bij 50 euro ex btw, tenzij toestemming is gegeven.

Hou er rekening mee dat dat binnen Nederland niet gebeurd. Binnen Nederland zou je bij 100 euro binnen 1 dag of 250 euro binnen 1 week met enkele uren vertraging geblokkeerd worden. Door de vertraging kan de rekening in Nederland boven die 100 en 250 euro uit kunnen komen.
Reputatie 5
Badge +5
Goedemorgen Arjen,

Wat leuk om je weer op het forum te zien! Wat ontzettend balen dat er ongemerkt kosten zijn ontstaan voor internetten buiten de bundel. 😞

Op het moment dat je bundel voor 80% en 100% is verbruikt, sturen we inderdaad zo'n waarschuwings-sms'je. Het is helaas niet mogelijk om via Simyo een automatische blokkade aan te zetten, die wordt geactiveerd zodra je bundel op is. In de meeste telefoons is dit tegenwoordig wel mogelijk. Zeker als je kinderen gebruik maken van je aansluiting, is het verstandig om deze optie aan te zetten. Op deze pagina lees je hier meer over.

Als je in het buitenland bent, wordt je aansluiting wel geblokkeerd op het moment dat je meer dan €60,50 aan kosten hebt gemaakt buiten je bundel. Helaas kan ik ook deze grens niet voor je aanpassen. Deze is wettelijk vastgesteld op dit bedrag.

Gelukkig zijn vandaag je nieuwe bundels van start gegaan! Omdat ik snap dat je in het buitenland soms misschien meer internet gebruikt, geef ik je gratis 1000 MB cadeau. Deze extra bundel kun je activeren via je Overzicht op Mijn Simyo. De extra MB's zijn dan geldig tot het einde van de maand. Ook als deze bundel voor 80% en 100% verbruikt is, ontvang je van ons een sms'je. Zo kun je zelf op tijd de optie voor internet uitzetten in je Netwerkinstellingen of extra MB's bijkopen op Mijn Simyo. Als je nu weer wilt kunnen internetten, vergeet dan niet JA te sms'en naar 1330.

Laat je het me weten als je hier nog vragen over hebt?

@Groentjuh, bedankt voor je uitleg.

Groetjes,
Els

Reageer