.

Beantwoord

Waarom is er data verbruikt op de boot?

  • 20 December 2018
  • 5 reacties
  • 776 Bekeken

Ik ben met de boot van Ijmuiden naar New Castle geweest.
Ik heb mijn data uitgeschakeld toen ik op de boot kwam, en in Engeland aan land weer ingeschakeld,weer uitgeschakeld op de boot en toen we de volgende morgen weer in Ijmuiden aankwamen weer in geschakeld.Wie schets mijn verbazing dat ik nu 23.00 euromoet bij betalen vanwege een satelliet verbinding.
Ik heb me er primaaangehouden de tijd staat er bij wanneer ik was ingeschakeld en toen was ik al in de haven maar nogwel op de boot.
Ik ben kwaad omdat vind ik zelf me precies aan de regels heb gehouden.
icon

Beste antwoord door Scotsman 20 December 2018, 16:19

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Je schrijft op de boot...... net iets langer geduld moeten hebben😱
Je krijgt trouwens ook sms’jes toch.
Reputatie 7
Badge +9
Het lijkt er sterk op dat de telefoon toch onbedoeld contact heeft gemaakt met het scheepsnetwerk. Dat netwerk wordt doorgaans ruim voor de aankomst in de haven uitgezet (ik schat een uurtje of zo voor de geplande aankomsttijd). Misschien is in jouw geval het uitschakelen wat later gebeurd dan normaal en als je dan mobiele data weer aanzet dan loopt die verbinding via de satelliet.

Ik reis regelmatig op deze route en de beste manier om ongewenste hoge kosten te voorkomen is de vliegtuigstand. Ben je weer in de buurt van het vaste land en heb je de vliegtuigstand weer uitgezet kijk dan goed op het scherm van je telefoon met welk netwerk je verbonden bent. In het begin zal je telefoon automatisch het scheepsnetwerk pakken omdat die het sterkste signaal heeft.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Buizerd,

Welkom op 't Simyo Forum!

Dat is natuurlijk even schrikken! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je relatief weinig verbruikt hebt vanwege dat satellietnetwerk. Dat betekent dat er wat MB's tussen geslopen zijn nadat jij je internet weer aanzette. Het scenario dat Scotsman omschrijft klinkt zeer aannemelijk. Heb je erna gecheckt met welk netwerk je verbonden was?

Heb je hier nog andere vragen over?

@ Ron en Scotsman, dank voor het reageren!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +9
Nog even een aanvulling. Ik zit momenteel op de boot van Newcastle naar IJmuiden en als ik met het GSM netwerk aan boord ben verbonden zie ik de naam Telenor Maritime verschijnen. Als je dat ziet is het tijd om de vliegtuigstand te activeren!
Reputatie 7
Badge +10
Dank voor de toevoeging, Scotsman! Je ziet het inderdaad ook altijd op je toestel, omdat het het huidige netwerk is.

Groetjes,
Jihane

Reageer