.

Beantwoord

Waarom heb ik nog steeds geen internet in Duitsland?

  • 8 September 2017
  • 12 reacties
  • 176 Bekeken

Na alle instructies te hebben doorlopen heb ik nog steeds geen internet in Duitsland. Duitsland is groot daarom geef ik onze lokatie door. Wij bevinden ons op ca 35km van Trier.Mijn telefoon is een s4 mini. Misschien hebben jullie de oplossing. Het werkt overigens wel op wifi. Maar dat heb je niet overal.Met vr.gr.Berry Weber
icon

Beste antwoord door Caspar 11 September 2017, 09:57

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Berry,

Balen zeg dat je geen internet hebt in Duitsland 😥

Ik zal proberen je te helpen:

Als je prepaid hebt is internet in het buitenland niet mogelijk.
Met Sim-Only moet internet in het buitenland aanstaan op Mijn Simyo en roaming aanstaan op je telefoon.
Je toegangspunt (APN) moet ingesteld zijn op portalmmm.nl met gebruikersnaam KPN en wachtwoord gprs of GPRS (soms werkt de ene, soms de andere).
Als je dit alles hebt ingesteld start je het toestel opnieuw op en laat dan je toestel naar netwerken zoeken, er verschijnen waarschijnlijk meerdere providers, probeer ze stuk voor stuk tot je een provider vindt die een roaming-overeenkomst heeft met KPN/Simyo.

Laat je even weten of het al dan niet gelukt is?

Als het niet gelukt is zal een moderator je simkaart resetten en je verder instrueren.

Succes.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi berryw,

Welkom op 't forum :)

Wat jammer dat je nog steeds geen internet in Duitsland hebt. Ik heb je buitenland instellingen gereset. Hiermee worden de instellingen opnieuw ingesteld op het netwerk. Doe hiervoor even je toestel uit en aan.

Kijk verder eens of de APN goed staat ingesteld zoals franswon zegt. Ik ben heel benieuwd!

Groetjes,
Caspar
Bedankt voor jullie reacties, maar helaas nog steeds geen internet. Alle instellingen zijn volgens mij goed, zoals jullie hebben geschreven. Zelfs nog een keer opnieuw aangemaakt, echter zonder resultaat.

Groet,
Berry Weber
Reputatie 7
Badge +10
Hi Berry,

Ah, wat jammer dat het niet geholpen heeft! Wil jij nog even je simkaart in een ander toestel stoppen en andersom? Op die manier kunnen we achterhalen waar de kern van dit probleem zich dan precies bevindt.

Laat je het mij dan weten?

Groetjes,
Jihane
Nog steeds geen resultaat. Ik heb gedaan wat Jihane heeft voorgesteld, maar helaas.
Vr.gr. Berry
Reputatie 7
Badge +9
Wat was het resultaat? Deed jouw simkaart het ook niet in dat andere toestel dan is je simkaart waarschijnlijk defect en moet vervangen worden via Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_simkaart, controleer voor het bestellen de adresgegevens.
Omdat je in het buitenland bent is het niet mogelijk de simkaart daar te activeren, laat deze dan sturen naar een vriend(in) die deze voor jou kan activeren in Nederland, je kan de benodigde gegevens van die simkaart dan doorgeven, als de simkaart geactiveerd is kan deze dan naar jou gestuurd worden.
Kom je al binnen korte tijd terug dan is het beter om de simkaart naar je eigen huisadres te laten sturen en dat je deze kaart thuis activeert.

Doen beide simkaarten het niet in jouw telefoon en jouw simkaart het wel in de andere telefoon dan ligt het aan (de instellingen van) je telefoon. Via deze link https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/samsung/i9195-galaxy-s-iv-mini-lte vind je de juiste instellingen van je toestel, als het wachtwoord GPRS niet werkt probeer dan gprs

Succes
Alle bovengenoemde handelingen uitgevoerd. Het leek mij onwaarschijnlijk dat mijn sim kaart defect zou zijn.Daarom heb ik ook niet gelijk een nieuwe besteld. In het gebied waar ik zit blijkt dat TELEKOM.de wel 4G dekking heeft en heb ik dus wel internet. Een ieder hartelijk dank voor de genomen moeite om dit probleem helpen op te lossen. Vr. gr. Berry Weber
Reputatie 7
Badge +9
Fijn dat je weer internet hebt Berry.

Heb je na mijn eerste reactie niet naar netwerken laten zoeken of werd TELEKOM toen niet gevonden?

Veel plezier met je internet.
Jawel er werden 3 providers gevonden tw O2 TELEKOM en Vodafone. Registreren op het netwerk duurde erg lang. Ook nu heb ik geen hele sterke verbinding maar het werkt wel.Het heeft te maken met de lokatie denk ik. Ik ga eens zoeken of er hier voldoende dekking is.
Vr. gr. Berry Weber
Ik heb nog wat aanvullende info voor jullie. Het blijkt dat in de regio, omgeving Trier, waar wij zitten slechte of weinig dekking hebben. Dat heb even op gezocht bij diverse Duitse providers. Misschien hebben jullie andere manieren om de dekking te zoeken in andere landen dan Nederland. Zoals eerder gezegd ligt het gelukkig niet aan het toestel en ook niet aan de simkaart. Met deze informatie zouden in de toekomst ook andere mensen geholpen kunnen worden. Vr. gr. en nogmaals bedankt, Berry Weber
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Berry,

Of KPN/Simyo iets aan de dekking van buitenlandse providers kan doen vraag ik me af.
De klanten van TELEKOM en andere providers kunnen wel klagen over de dekking.
In sommige streken is het technisch heel moeilijk om een goede dekking te bieden omdat er geen masten mogen worden geplaatst, hier in Nederland bijvoorbeeld op delen van de Veluwe.
Ook op stranden achter hoge duinen is de ontvangst problematisch.
In Dishoek bijvoorbeeld heb ik vrijwel geen KPN- signaal op het strand, mijn Belgische simkaart pikt een sterk signaal van BASE. Je kunt ook tot Zeebrugge kijken.
Ik kan natuurlijk in dat geval ook via mijn Simyo simkaart roamen sinds 1 juni.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Berry,

Ah, gelukkig! Ja, je hebt gelijk. Op sommige plekken is het bereik niet zo goed. Daar kan dan even niets aan gedaan worden, want dat ligt aan die netwerken. Sorry! Ik wou natuurlijk dat ik dat ook kon oplossen.

Heb je nog andere vragen?

@ Franswon, dank voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane

Reageer