.

Beantwoord

Waarom heb ik in België geen service op mijn Huawei P7?

  • 13 August 2018
  • 3 reacties
  • 472 Bekeken

Sinds vandaag ben ik in Belgie en waar ik normaal gesproken altijd een bericht kreeg dat ik in het buitenland ben, kreeg ik vandaag niks. Erger nog.....ik heb totaal geen service op mijn telefoon. Hier heb ik voorheen nooit problemen mee gehad tijdens mijn vorige bezoeken aan het buitenland. Nu heb ik op mijnsimyo alles op “aan” staan (bellen en internet). Ook handmatig een nieuwe avn ingesteld, maar ook dat werkt niet. Wat moet ik nu doen.
icon

Beste antwoord door Niels 14 August 2018, 13:42

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi Romano.

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vreemd dat je helemaal geen verbinding hebt in België! Zeker omdat je eerder geen problemen hebt gehad in het buitenland. Goed dat je al een aantal stappen hebt ondernomen, jammer dat deze niks hebben uitgehaald. Heb je ook gekeken of het handmatig selecteren van een ander netwerk uitkomst biedt? Ik heb in ieder geval een reset op je simkaart uitgevoerd, daardoor kan deze zich opnieuw aanmelden op het mobiele netwerk. Zet je telefoon een kwartiertje uit om deze reset te voltooien. Kan je me laten weten of dit werkt?

Groetjes,
Niels
Hoi Niels,

Nog bedankt voor de snelle reactie. Ik had ook gekeken naar de optie handmatig netwerk kiezen, maar daar zag ik 3 verschillende providers staan (Base, Mobistar en Proximus) en welke moet ik dan nemen. Uiteindelijk heb ik kort gekeken of het lukte en heb ik Mobistar gekozen. Ik kreeg verbinding en alles deed het weer. Hierop heb ik de keuze weer op automatisch gezet en toen pakte de telefoon wel een netwerk. Ik zit nu dan ook de gehele week al op het netwerk van Mobistar. In de Simyo app zie ik dat ik miet buiten de bundel zit qua kosten, dus ik ga ervan uit dat het goed gaat en is. Wat nog wel raar is, is dat ik geen WiFi kan gebruiken, bij scannen blijft hij geen WiFi mogelijkheden vinden, terwijl ik zeker weet dat ze er wel zijn.

Maar nogmaals bedankt,

Romano
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Romano,

Goed dat je dat hebt geprobeerd! Mobistar is inderdaad een van de beschikbare netwerken in België en kun je zonder extra kosten gebruiken met je bundels. 🙂 Pas als je bundels op zijn ga je, net als in Nederland, buitenbundelkosten betalen. 🙂

Wat betreft je WiFi-verbinding wordt het lastig om je vanuit hier te helpen. Wij gaan namelijk alleen over het mobiele netwerk. Als je je telefoon enkele minuten uitzet en daarna weer aan, lukt het dan wel om te zoeken naar WiFi-verbindingen?

Groetjes,
Els

Reageer