.

Beantwoord

Waarom heb ik geen netwerk in Nieuw Zeeland?

  • 5 November 2018
  • 4 reacties
  • 389 Bekeken

Hallo,

Ik zit op dit moment in nieuw Zeeland en moet een sms'je met tancode ontvangen voor ing maar ik heb geen netwerk hier. Ook niet als ik een sms'je wil versturen. Heb al bellen in het buitenland aangezet en al meerdere keren voor een paar minuten mijn mobiel uitgezet.
Enig idee?

Aalvast Bedankt!
icon

Beste antwoord door Kevin 6 November 2018, 11:34

Bekijk originele reactie

4 reacties

Hoi Jo-Anne

Staat roaming ingeschakeld? Handmatig netwerk selecteren helpt dat? Ook hierna opnieuw opstarten.

We horen het graag.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Jo-Anne,

Welkom op het Simyo Forum en wat leuk dat je in Nieuw Zeeland bent!

Dankjewel voor je antwoord Friesian! Zoals Friesian al aangaf is het inderdaad de bedoeling dat roaming is ingeschakeld en zou je daar handmatig een netwerk moeten kunnen selecteren. Goed dat je zelf al de opties op Mijn Simyo heb nagekeken! Omdat je hierna nog steeds geen verbinding hebt kunnen maken, heb ik even een reset uitgevoerd op je simkaart. Ik wil je vragen om je toestel even helemaal opnieuw op te starten en nogmaals wilt zoeken naar een netwerk.

Omdat de kosten voor internet in het buitenland erg hoog kunnen zijn, heb ik de optie internet in het buitenland voor je uitgeschakeld op Mijn Simyo. Het is namelijk mogelijk dat je per ongeluk een hoop data binnenhaalt wanneer je je toestel opnieuw hebt opgestart. Je kunt dit zelf weer aanzetten op Mijn Simyo.

Laat je ons even weten of de reset heeft geholpen?

Groetjes,

Kevin
Ik heb alles nog een x geprobeerd; opnieuw opstarten, handmatig zoeken en bericht opnieuw proberen te versturen maar nog niks werkt. Roaming kan ik niet aanzetten op mijn mobiel, kan dat knopje niet omzetten ofzo.... Maar dat zou toch niet nodig moeten zijn voor bellen en sms'en?
Als ik bij mobiele netwerken in instellingen naar namen toegangspunten ga, staat er wel een verbinding bij als verbonden met kpn/hi lte 4g mobiel internet.
Wat nu?
Tijdens jullie reset was de simkaart niet in mijn mobiel, maakt dat misschien uit? Ik laat hem nu voor de komende 16 uur in mijn mobiel.

Mvg
Jo-Anne
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Jo-Anne,

Wat balen dat het nog steeds niet werkt! Helaas is het zo dat roaming echt aan moet staan om een netwerk te kunnen selecteren in Nieuw-Zeeland. Het lijkt erop alsof je toestel nog steeds een verbinding denkt te hebben met ons KPN netwerk, dit is daar natuurlijk niet beschikbaar. Je geeft aan dat de simkaart soms uit het toestel is, heb je in de tussentijd al eens een andere simkaart in dat toestel geprobeerd? Stel dat deze het ook niet doet dan ben ik bang dat het een probleem met het toestel zal zijn. Ook ben ik benieuwd wat je simkaart zou doen in een ander toestel?

Laat je je het ons nog even weten?

Groetjes,

Kevin

Reageer