.

Beantwoord

Waarom heb ik geen netwerk in New York?

  • 12 November 2017
  • 7 reacties
  • 342 Bekeken

Hoi,
Momenteel zit ik in new york en heb ik nergens bereik. Hoe kan dit? Bellen/internet in het buitenland staat aan. Eerder heb ik hetzelfde probleem al in frankrijk gehad. Ik zou heel graag weer over sms/bellen beschikken in het buitenland!
icon

Beste antwoord door Els 13 November 2017, 12:11

Bekijk originele reactie

7 reacties

Als ik handmatig een netwerk zoekt vindt hij er 2 (tmobile en at&t) maar bij beiden krijg ik de melding 'uw simkaart staat verbinding met dit netwerk niet toe'.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Jannee,

Wat onhandig dat je geen verbinding krijgt met de netwerken.
Kan je proberen of jouw simkaart het in een andere, simlockvrije, telefoon het wel doet en die andere simkaart in jouw telefoon? Hiermee kunnen we zien of het aan je toestel of de simkaart ligt.
Is het de simkaart dan kan een moderator de simkaart een reset geven.
Voor alle zekerheid kan je ook nog even de instellingen van je telefoon controleren op https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp

Hou je ons op de hoogte?
Hoi,
Bedankt voor de reactie. In een andere telefoon doet mijn simkaart het ook niet.
Reputatie 7
Badge +9
Dan zal een moderator eerst je simkaart een reset geven, als dat ook niet helpt dan moet de simkaart vervangen worden. Simyo stuurt vervangende simkaarten alleen naar Nederlandse adressen. Ik weet niet hoe lang je nog in de USA blijft, als dat nog een langere tijd duurt is het wellicht beter om de kaart en bijbehorende codes naar een contactpersoon in Nederland te laten sturen.
Het lijkt me ook goedkoper om een lokale simkaart aan te schaffen, de kosten voor bellen, SMS en internet zijn erg hoog https://www.simyo.nl/tarieven/buitenland, bovendien wordt bij € 60,-- je kaart geblokkeerd (12 MB internet....) tenzij je akkoord gaat met deze hoge tarieven.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Jannee,

Welkom op het Simyo Forum! Wat super gaaf dat je in New York zit! Uiteraard wil je dan wel gewoon bereikbaar zijn.

Ik zie dat franswon je al op weg heeft geholpen met wat tips, helaas heeft dit nog niet geholpen. Om deze reden heb ik je simkaart zojuist gereset, hierbij wordt hij helemaal opnieuw aangemeld op het netwerk. Zou je je telefoon voor vijf minuten willen uitzetten? Lukt het hierna nog niet om automatsich te verbinden met een netwerk, probeer het dan opnieuw handmatig. Lukt het dan wel om verbinding te maken met een netwerk?

Houd er rekening mee dat je in Amerika je bundels niet kunt gebruiken. Internetten kost dan €5,- per MB. Voor meer tarieven kun je terecht op de pagina die franswon al eerder heeft gedeeld.

Laat je het me weten wat er gebeurt na de reset?

@ franswon, dank je wel voor je hulp!

Groetjes,
Els
Bedankt, nu doet ie het met handmatig selecteren 🙂
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Jannee,

Fijn dat het heeft gewerkt! Bedankt voor de update en veel plezier nog in New York!

Groetjes,
Els

Reageer