.

Beantwoord

Waarom heb ik geen netwerk in het buitenland?

  • 9 June 2019
  • 6 reacties
  • 442 Bekeken

Ik ben momenteel in het buitenland en heb al de hele week geen netwerk. Ik had me hier bij neergelegd, maar nu moest ik me opnieuw aanmelden bij Whatsapp en aangezien ik niet kan bellen of smsen werkte dit niet. Ik heb de instellingen voor netwerk in het buitenland via Mijn Simyo al goed gezet en ook de geavanceerde APN instellingen al veranderd, handmatig netwerk zoeken werkt ook nIet. Graag hulp! Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Jihane 11 June 2019, 16:30

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Even aannemende dat je die controles die je noemt goed gedaan hebt is een reset van je simcard de beste optie nu.
Daarvoor moet je wachten op iemand van Simyo. Het is pinksteren, dus dat zomaar wat langer kunnen duren.

Wellicht maakt het nog iets uit in welk land je bent, dus kan je dat nog even zeggen?
Hoi,
Klopt die conclusie had ik ook al getrokken. Afwachten geblazen dan maar! Ik zit in Kroatie dus gewoon EU, dus dat zou geen probleem moeten zijn denk ik?
Reputatie 7
Badge +7
Nee, dat verwacht ik niet. Enige wat nog zou kunnen dat Simyo niet met alle providers in Kroatie een roaming overeenkomst heeft, en dat op de plaats waar jij bent niet de juiste providers bereik hebben. Maar helaas heeft Simyo geen lijst van land/providers beschikbaar.
Wil je dat dan moet je naar de concurrent met het blauwe logo.

Nog zomaar een wild idee. Ik zie op de genoemde site dat er twee providers zijn, waarbij er 1 (Vipnet) geen 4g aanbiedt.
Geen idee of dat dan ook voor Simyo geldt, maar staat je telefoon soms op 4G only?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi EvD05,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat het niet lukt om te verbinden met een netwerk in Kroatië! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en meteen een reset uitgevoerd op je buitenlandopties. Hiermee worden de instellingen vernieuwd op het netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Welke netwerken zie jij allemaal verschijnen als je handmatig naar netwerken zoekt?

@ Wim, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Hoi!
Bedankt voor de hulp, helaas ben ik inmiddels al weer terug in ons koude kikkerlandje dus ik zal niet kunnen testen of het nu werkt. Toch bedankt allebei!
Reputatie 6
Badge +5
Ah, dat is jammer Evd05. Kan je het de volgende keer in het buitenland dan wel proberen en aan ons laten weten?

Groetjes,
Niels

Reageer