.

Beantwoord

Waarom heb ik geen netwerk in het buitenland?

  • 3 November 2018
  • 7 reacties
  • 2586 Bekeken

Hi, ik ben momenteel in belgie en mijn mobiel heeft geen internet en ik kan niet bellen. Ik heb mijn roaming instellingen aan en tevens de instellingen voor internet in het buitenland staan aan. Ik heb ook geprobeerd om simkaart in en eruit te plaatsten en mobiel opnieuw op te starten. Helaas werkt dit niet. Aub help.
icon

Beste antwoord door Jihane 4 November 2018, 16:57

Bekijk originele reactie

7 reacties

Dag @Wwmh

Vervelend dat je geen verbinding heb.

Ik wil je vragen / adviseren onderstaande door te nemen en eventueel wijzigingen toe te passen.

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++
Hi ik heb nog steeds na al die stappen geen internet
Beide wachtwoorden geprobeerd?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Wwmh,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat stom dat het niet lukt om verbinding te krijgen in het buitenland! Goed dat je alle stappen van de checklist hebt doorgelopen, maar jammer uiteraard dat ze niet lukken. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op je buitenlandopties. Hiermee worden alle instellingen vernieuwd op ons netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Heb je ook handmatig via je toestel naar andere netwerken gezocht? Je doet dat door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Aanbieder. Daar kun je alle mogelijke netwerken uittesten,

Laat je me weten of het daarna wel lukt?

@ Ray, dank voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Hi, gisteren werkte laat in de middag werkte mijn internet weer in het buitenland. Op dit moment werkt het mijn internet weer niet (nu ik weer terug in NL ben). Ik kan wel bellen.
Hi, gisteren werkte laat in de middag werkte mijn internet weer in het buitenland. Op dit moment werkt het mijn internet weer niet (nu ik weer terug in NL ben). Ik kan wel bellen.
ok ik zie net dat jullie mijn instellingen allemaal hebben uitgezet... het is nu opgelost
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Wwmh,

Ah, fijn dat het internet toch heeft gewerkt in het buitenland! Super dat het opgelost is!

Ik wens je een fijne dag!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer