.

Beantwoord

Waarom heb ik geen netwerk in het buitenland?

  • 27 August 2017
  • 6 reacties
  • 126 Bekeken

Ik ben momenteel op de Canarische eilanden. Ik heb geen netwerk en kan dus ook niet gebeld/gesmst worden en tevens kan ik geen gebruik maken van mijn internetbundel. Ik heb een Samsung A3 2017. Ik heb geprobeerd om een netwerk handmatig te selecteren. Ik kon kiezen uit vier netwerken, maar op alle vier de netwerken kreeg ik de melding dat mijn SIM geweigerd word en dat ik geen gebruik kan maken van het netwerk. Graag hulp gewenst.
icon

Beste antwoord door Caspar 29 August 2017, 16:34

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi AnHV,

Welkom op 't forum :)

Wat goed dat het nu weer werkt! Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Caspar
Reputatie 7
Badge +9
Fijn dat je jouw mobiel weer kunt gebruiken zoals je wilt.
Veel plezier nog op de Canarische Eilanden en neem op de terugreis wat lekkere warmte en zonneschijn voor ons mee. 😀
Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties. Het probleem lag echter niet bij het internetten, maar dat ik überhaupt geen service had. Handmatig zoeken hielp niet. Zonder service, geen bereik om te bellen of smsen (en internet inderdaad). Ik heb een collega aan de lijn gehad en die heeft mijn SIM gereset. Het probleem lag namelijk daar en niet bij mijn internetinstellingen. Het probleem is nu opgelost en ik kan weer bellen, smsen en internetten.

Vriendelijke groet,
Annemarie
Reputatie 5
Badge +9
Hoi AnHV,

Welkom op 't forum :)

Wat jammer dat je niet kan internetten op de Canarische Eilanden. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en je instellingen voor het buitenland gereset. Hierdoor worden alle instellingen opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe hiervoor alleen even je toestel uit en aan.

Kijk verder eens je APN instellingen na. Hier had franswon het ook al even over. Je kan je APN instellingen hier checken.

Ik hoor graag van je of het heeft geholpen.

Groetjes,
Caspar

@wimj12 en franswon bedankt voor jullie hulp!
Reputatie 7
Badge +9
Aanvulling op wimj12:

Je toegangspunt APN moet portalmmm.nl zijn met gebruikersnaam KPN en wachtwoord gprs

Ook is het verstandig, als alles goed staat, je toestel handmatig naar een netwerk te laten zoeken, als er meerdere zijn probeer dan tot je succes hebt. KPN/Simyo heeft niet met alle providers een roaming-overeenkomst.
Reputatie 7
Badge +7
Om te kunnen internetten in het buitenland moet aan alle voorwaarden hieronder voldaan zijn.

1) je moet een abonnement (sim only) hebben. prepaid werkt niet.
2) Je moet in mijn simyo internet in de buitenland aan hebben staan.
3) je moet op je toestel roaming aan hebben staan. Beetje toestel afhankelijk hoe dat precies gaat.

Is aan alle drie voorwaarden voldaan?

Reageer