.

Beantwoord

Waarom heb ik geen netwerk in België?

  • 30 September 2017
  • 4 reacties
  • 1359 Bekeken

Ik heb al enkele dagen geen netwerk in belgie. Wat kan ik doen ?
icon

Beste antwoord door Glynis 30 September 2017, 18:40

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Glynis,

Had je eerst wel verbinding? Probeer dan naar netwerken te zoeken, Base doet het bij mij altijd prima.

Gaat het om bellen of internet?

Bellen: Op mijn Simyo moet bellen/gebeld worden in het buitenland aanstaan.

Internet:

Met prepaid is internet in het buitenland niet mogelijk.

Met Sim-Only abonnement moet internet in het buitenland aanstaan op Mijn Simyo en roaming op je toestel moet ook aan staan.
Je toegangspuntinstellingen (APN) zijn heel belangrijk
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS of gprs (soms werkt de ene, soms de andere)

Staat dit alles goed start dan je toestel opnieuw even op en zoek naar netwerken.

Niet gelukt? Wijzig dan de APN naar KPN4G.nl met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als hierboven.

Hoe je de instellingen voor jouw toestel ingeeft vind je in de toestelhulp.

Nog geen succes? Probeer dan jouw simkaart in een andere, simlockvrije, telefoon en die andere in die van jou. Hierna weet je waar de oorzaak ligt.

Een moderator zal eventueel de buitenlandoptie op je simkaart resetten.
Na 3uurtjes kreeg ik een sms welkom in België.
Alles werkt weer 😉
Reputatie 7
Badge +9
Fijn dat het weer werkt.

Veel plezier in België.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Glynis,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat een achtbaan 😛 Fijn dat het intussen wel lukt om verbinding te krijgen in het buitenland. Ik raad altijd aan om het toestel even uit te zetten en daarna weer aan te doen. Vaak maakt de verbinding dan toch wel verbinding met een buitenlands netwerk.

Geniet ervan!

Laat je 't weten als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer