.

Beantwoord

Waarom heb ik geen netwerk?

  • 6 November 2017
  • 7 reacties
  • 132 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Beste Simyo,

Zodra ik in belgie overschakel naar een Belgisch netwerk, geeft mijn telefoon aan dat ik geen abonnement op een mobieldataservice heb. Ik heb al geswitched tussen diverse Belgische mobiele providers, echter zonder resultaat. Ik heb gekeken bij de netwerkinstellingen op "mijn Simyo" en daar staat internetten in het buitenland netjes aan.

Kan dit opgelost worden a.u.b.?

Met vriendelijke groet.
icon

Beste antwoord door Jihane 6 November 2017, 15:13

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi jgeurts,

Ah, wat jammer dat je geen internetverbinding kunt maken in België! Ik heb meteen een reset uitgevoerd op je buitenlandopties. Hiermee worden de instellingen opnieuw ingesteld. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen?

Als dat niet werkt, wil je dan je APN instellingen nakijken? Je vindt die instellingen door op je mobiel te gaan naar Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten. Daar maak je een nieuwe APN aan met deze gegevens:

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS

Ook is het noodzakelijk dat je 'dataroaming' aan hebt staan op je mobiel. Heb je dat gedaan?

Verder is het vaak ook handig om handmatig een netwerk te zoeken via Instellingen > Aanbieder. Heb je ze allemaal geprobeerd?

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Dank je wel. Alles werkt weer netjes, naar behoren.
Is het wachtwoord trouwens hoofdlettergevoelig? Op sommige plaatsen binnen simyo lees is ik namelijk GPRS met kleine letters.
Het is gprs als GPRS niet werkt.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Jgeurts,

Wat fijn dat alles weer werkt! 🙂 Ja, de regel is dat als hoofdletters niet werken, je kleine letters kunt proberen. Sommige toestellen hebben een voorkeur.

Heb je nog andere vragen?

@ Ray, dank voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Dank je wel. Dit was alles.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Jgeurts,

Dat is mooi! Ik wens je alvast een prettige dag toe.

Groetjes,
Asma

Reageer