.

Beantwoord

Waarom heb ik geen mobiel internet in België?

  • 16 September 2017
  • 5 reacties
  • 1962 Bekeken

Ondanks dat ik wel verbonden ben met een provider in België (mobistar) kan ik niet internetten. Alle instellingen gecontroleerd en kloppen. Vermoed dat het aan de Belgische provider ligt. Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem met Orange en Base. Is er een boycot van Nederlandse gebruikers??
icon

Beste antwoord door franswon 16 September 2017, 20:58

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hi zeevantijd,

Ik heb altijd een prima verbinding (4G) met Base en Mobistar, een boycot is er heus niet.
Ik denk dat het verstandig is een checklist na te lopen:

Heb je prepaid --> geen internet in het buitenland

Heb je Sim-Only:
Staat internet in het buitenland aan op Mijn Simyo en staat roaming aan op je telefoon?
Controleer je toegangspunt (APN), dit moet zijn APN portalmmm.nl Gebruikersnaam KPN Wachtwoord GPRS of gprs (soms doet de ene het, soms de andere)
De instellingen voor heel veel toestellen vind je in de toestelhulp: https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/
Start hierna je toestel opnieuw op en laat even opnieuw naar netwerken zoeken, kies dan Base of Mobistar en het zou moeten werken.

Lukt het nog niet dan kan een moderator een reset geven op je simkaart.

Hou je ons op de hoogte?
Wij zijn net in Engeland geweest en hadden geen enkel probleem. Mijn vriendin heeft Youphone als provider en had daar ook geen probleem met internet. Nu allebei wel in België. Het ligt zeker niet aan de instelling op onze telefoon, alles gecheckt. Een raadsel! Rijden morgen door naar Frankrijk, benieuwd hoe het daar gaat!
Reputatie 6
Badge +5
Hi @zeevantijd,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig en vreemt dat zowel jij als je vriendin geen gebruik kunnen maken van internet in België. Zeker omdat zij bij een andere provider zit en jullie in Engeland geen problemen hadden.

Eigenlijk heeft @franswon alles wat je zelf kan doen al uitgelegd, bedankt daarvoor 😉 Het is vooral belangrijk om de instellingen op je toestel goed na te lopen. Ik ben in ieder geval niet bekend met een boycot op Nederlandse simkaarten in Frankrijk.

Kan je ons laten weten of internetten in Frankrijk wel werkt? Zo niet dan voer ik een reset uit op je simkaart. Deze zal zich dan opnieuw aanmelden op het netwerk.

Groetjes,
Niels
Hallo, het probleem is opgelost!
Op de een of andere manier was het toegangspunt vanzelf gewijzigd naar KPN/HI 4G LTE met verkeerde apn instelling (KPN4G.nl).
Weet niet hoe het kan, maar ik geniet er nu weer van! (van mobiel Internet, nu in Spanje).
Dank voor de hulp.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi zeevantijd,

Yay, fijn dat het is opgelost! Goed dat je toch nog het toegangspunt even hebt gecontroleerd, zo kon je het direct weer oplossen.

Mocht je nog ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden! :)

Groetjes,
Els

Reageer