.

Beantwoord

Waarom heb ik geen internet in het buitenland?

  • 28 February 2020
  • 8 reacties
  • 260 Bekeken

Via SMS kreeg ik het verzoek mijn bevindingen met Simyo te delen. Het volgende:

Ik heb bijna 2 jaar een abonnement bij Simyo en heb vanaf het begin geen internet in het buitenland. Ook niet na diverse adviezen van medewerkers van Simyo. Blijkbaar kan niemand mij helpen. Ik denk erover na om mijn abonnement bij Simyo NIET verlengen. Iedereen heeft ionternet in het buitenland behalve ik. Groetjes Bart

icon

Beste antwoord door Anonymous 28 February 2020, 22:58

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7

Oei, dat is wel een erg lange tijd. 

Alvast enkele voorzetjes:

  • staat internet in het buitenland aan in je Mijn Simyo?
  • heb je roaming aan staan op je mobiel?
  • van welke telefoon maak je gebruik indien de vorige vorige voorzetjes niet tot resultaat leiden? Dan kunnen wij je wellicht verder helpen.

Internet en roaming staan aan.

telefoon is Samsung J3 2017

Bart

Uit eerbied voor en ter nagedachtenis aan een geweldig persoon wil ik je deze door franswon opgestelde checklist geven. Doorloop die eens even.

 

Checklist update buitenland

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyohttps://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++

Reputatie 7
Badge +6

Hi 02Bart03Ria1975,

 

Super balen dat jouw internet niet werkt! Heb je dit probleem ook gehad in andere toestellen? Heb je de tips van ricoK en Friesian al een keer gevolgd?

 

Groetjes,

Daisy

 

Ik heb alle aanwijzingen opgevolgd en ingevuld. Bij het opslaan wordt alles weer gewist. Ligt dit aan mijn toestel of Sim-kaart?

Reputatie 7

@02Bart03Ria1975 Dat moet dan aan jouw toestel liggen. Deze gegevens worden niet opgeslagen op de simkaart.

Dan wordt het een nieuw toestel. Alle bedankt

Reputatie 4
Badge +4

Hallo 02Bart03Ria1975!

 

Voor de zekerheid kan je natuurlijk ook een andere simkaart testen in je toestel om te checken of die het wel doet en jouw eigen simkaart in een andere telefoon. 

 

Groetjes,

Ouael

Reageer