.

Beantwoord

Waarom heb ik geen internet in Frankrijk?

  • 19 July 2018
  • 3 reacties
  • 590 Bekeken

Badge
Net terug van vakantie uit Frankrijk
Heel mooi 1gb gratis gehad van simyo.
Helaas had ik ruim een week totaal geen internet tijdens mijn vakantie.
Jammer , nu moest ik Wi-Fi kopen en was ik nog duur uit
Hoe komt het dat er helemaal geen bereik was daar ?
icon

Beste antwoord door Ray 19 July 2018, 12:55

Bekijk originele reactie

3 reacties

Waarom daar geen bereik was is lastig te zeggen. Weet je zeker dat je wel alles juist had ingesteld?

Hieronder een algemene checklist, loopt deze voor de zekerheid even na:

Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken, start daarna je toestel even opnieuw op.

Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.

Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

De nieuwe APN wordt: internet

De huidige APN portalmmm.nl verandert in de regel automatisch naar de nieuwe internet. Waarschijnlijk gaat deze verandering dan ook grotendeels ongemerkt voorbij aan de meeste klanten. Ook blijft voorlopig portalmmm.nl nog werken, wanneer deze APN niet meer zal werken is nog niet bekend. Het wachtwoord blijft gelijk, dus gprs.

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.

Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Badge
Ik heb alles geprobeerd wat op de checklist stond
Nadat we +\_ 25 km gereden hadden richting Normandië werkte internet weer normaal
We konden wel bellen maar niet internetten
Reputatie 7
Badge +10
Hi Jaap en Helma,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je geen internetverbinding had in Frankrijk! Werkt alles nu weer helemaal naar behoren in Normandië? Het klinkt alsof het netwerk waarmee je verbonden was niet zo lekker werkte. Laat je ons weten of alles goed blijft werken?

@ Ray, dank voor het meesturen van de checklist!

Groetjes,
Jihane

Reageer