Skip to main content
Geen bereik buitenland en data roaming staat aan Oplossing?? Knap irritant als je voor zaken naar buiteland moet!
Internet buitenland staat aan in Mijn Simyo? (Sim only)
Met Prepaid kan je geen internet buiten Nederland krijgen...:(
Hoi WBE,



We kwamen toevallig je vraag ook op Facebook tegen. Hier hebben we je al de tip gegeven om te checken of de optie 'Internet op je mobiel in het buitenland' wel aan stond. Dit is namelijk precies de reden dat je niet op internet komt. Je vindt deze optie onder het kopje Instellingen > Netwerkinstellingen.



Laat je me weten of het is gelukt?



Groetjes, Tiury



Bedankt voor het antwoord Friesian! En bedankt Bernard1000 voor je toevoeging, gelukkig is de oplossing voor WBE eenvoudiger 🙂.
Bij mij stond de optie Internet in het buitenland aan. En toch kreeg ik steeds de melding dat de server niet gevonden werd.

Ik was in Frankrijk en het bereik was voldoende. Staat er ergens beschreven hoe je je toestel moet instellen?
Hoi Paulp,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat vervelend om te zien dat je geen connectie hebt kunnen maken met het internet in het buitenland 😞



Als de optie op Mijn Simyo aanstaat, zou je verbinding moeten hebben. Het is belangrijk dat je in jouw telefoon de dataroaming aanzet. Maak je gebruik van een iPhone? Dan moet de dataraoming aan en EU-internet uit. Daarnaast is het handmatig selecteren van het netwerk vaak een oplossing :)



Helaas kan ik niet met terugwerkende kracht bekijken waarom je geen netwerk had in Frankrijk. Zit je nu dus weer in Nederland? Dan wil ik je vragen bovenstaande tips mee te nemen de volgende keer dat je in het buitenland bent. Laat je weten of het dan wel werkt?



Groetjes,

Angela

Reageer