.

Beantwoord

Waarom heb ik geen 4G in Luxemburg?

  • 15 July 2019
  • 9 reacties
  • 691 Bekeken

Hallo,
Zit in Luxemburg en heb geen 4G, alleen 2G
Mijn partner heeft ook een simyo abbonoment
en heeft wel een 4G verbinding.
Heb de simkaart nog in de andere telefoon geprobeert, maar dat mocht niet baten
Groet
Jolanda
icon

Beste antwoord door Kevin 16 July 2019, 12:06

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Chili,

Bedankt voor je bericht. Ik begreep uit je bericht dat je nog geen 4G had, mijn excuus. Fijn dat je inmiddels een manier hebt gevonden waardoor je wel 4G verbinding krijgt in het buitenland! 

Groetjes,
Amy

Reputatie 2
Badge

@Amy ik heb hier zelf al een topic over aangemaakt: https://forum.simyo.nl/buitenland-88/geen-4g-in-het-buitenland-wel-3g-2g-wat-nu-45817 en al contact over gehad met je collega Roeqqaja, zij heeft dit enkele weken geleden al doorgespeeld richting Netwerk Specialisten. Zij leken de oorzaak echter ook niet te kunnen vinden en ik kwam dit topic tegen, vandaar mijn vraag.
Het lijkt inmiddels overigens wel eindelijk opgelost te zijn door een aantal handelingen die ik op een ander (Tweakers) forum heb teruggevonden: In mijn Simyo bellen in buitenland, internetten in buitenland en internetten in Nederland uitschakelen, toestel opnieuw starten, dan een voor een weer inschakelen en telkens tussendoor het toestel herstarten. Afgelopen weekend had ik in Duitsland voor het eerst 4G (en zelfs 5G).

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Chili,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen 4G hebt in Luxemburg! Ik begrijp uit je bericht dat je al een nieuwe simkaart van ons hebt ontvangen maar dat dit helaas geen positief effect heeft gehad. Jammer! Via onze toestelhulp kan je jouw type toestel opzoeken en de stappen doorlopen die worden aangegeven onder Netwerk selecteren > Handmatig een netwerk selecteren. Mochten deze stappen niet werken dan kan je de stappen doornemen die worden aangeven onder Internet > Internet handmatig instellen (ookwel APN genoemd). Wat ook belangrijk om te weten is op welke netwerkmodus jouw toestel geselecteerd staat. Via Android kan je dit terugvinden via Instellingen > Verbindingen > Mobiele Netwerken > Netwerkmodus. Dit moet staan op 2G/3G/4G/ Automatisch verbinden. Voor iOS kan je dit terugvinden via Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Gesprekken en data > Selecteer 4G. Ook ben ik benieuwd wat er gebeurd als je de simkaart in een ander toestel test. Wellicht dat dit meer duidelijkheid geeft. 

Mochten bovenstaande stappen helaas geen verbetering geven zou je mij dan een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kan ik even contact opnemen met de Netwerk Specialist 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 2
Badge

@Hpanda ik heb momenteel hetzelfde probleem, heeft de nieuwe Simkaart destijds bij jou geholpen? Ik heb al een nieuwe simkaart ontvangen maar ook daarmee lukt het niet..

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Hpanda,

Ah, kijk! 😃 Laat je ons weten of het met je nieuwe simkaart wel lukt?

Groetjes,
Jihane
Hi,

Alle instellingen zijn oké. Mijn simkaart blijkt het probleem. Heb een nieuwe aangevraagd.
Dank voor je hulp.

Groet
Reputatie 6
Badge +5
Hi Hpanda,

Net als Kevin zie ook ik internetverbruik terug in Luxemburg. Zou je via onze toestelhulp kunnen kijken of internet wel goed ingesteld staat op je telefoon? Daarnaast heb ik een reset op je simkaart uitgevoerd, daardoor kan deze zich opnieuw aanmelden op het mobiele netwerk. Zou je je telefoon een kwartier uit kunnen zetten? Ik hoor graag of je daarna wel weer verbinding hebt.

Groetjes,
Niels
Hai Kevin,
Als ik via serviceprovider handmatig ga zoeken kan ik wel 4G kiezen als optie, maar ligt ie in op 3G. Helaas kan ik via 3G niet online. Na lang... Registreren op L Orange LU... terwijl ik wil inloggen op de 4G variant, geeft ie aan dat het netwerk tijdelijk niet beschikbaar is. Mijn vriend zit naast mij en kan wel op dat netwerk online. Nu maak ik gebruik van zijn hotspot.

Groet,
Hpanda
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Hpanda,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat lekker dat je in Luxemburg bent! Je wilt daar natuurlijk ook gewoon lekker kunnen internetten! 😀

Ik heb je aansluiting even bekeken en ik zie dat je al wel een aantal dagen een internetverbinding hebt in Luxemburg. Alle instellingen aan onze kant staan dus goed. Je zou eens kunnen nagaan hoe de netwerkmodus is ingesteld in je toestel. Deze kun je vaak vinden bij instellingen > netwerken > mobiele netwerken > netwerkmodus. Deze kun je instellen op 2G/3G/4G automatisch selecteren. Je toestel zoekt dan naar het beste signaal.

Ook zou je kunnen proberen om handmatig een ander netwerk te selecteren. Niet alle netwerken hebben namelijk dezelfde internetsnelheid.

Laat je ons even weten of het is gelukt en wat de oplossing was?

Groetjes,

Kevin

Reageer