.

Vraag

Waarom heb ik een berekening internationale wateren?

  • 20 January 2023
  • 1 reactie
  • 48 Bekeken

Badge

Ik werk in de luchtvaart en vlieg wekelijks heel Europa rond. Op mijn factuur van de vorige maand staat een aantal euro's berekend voor internetten op Internationale Wateren. In mijn rooster heb ik opgezocht waar ik op dat moment was, en dat was op een vlucht van UK naar Nederland, dus de Noordzee. 

Ik ben uiteraard niet bewust online geweest en nu zet ik steeds maar mn internet uit als ik onderweg ben. Bij mijn vorige provider, waar ik zeven jaar bij heb gezeten, heb ik dit nog nooit meegemaakt. 

Is hier iets aan te doen?


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @MarcNijmegen,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt! Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt.

Dit heeft te maken met een satellietverbinding. Als de optie '’automatisch verbinden'’ aanstaat in jouw toestel dan maakt je toestel verbinding met het netwerk dat het sterkst is op het moment dat er internetverbruik plaatsvind. Ook hebben wij hier een waarschuwing sms over verstuurd, heb je deze voorbij zien komen? Je moet deze op dezelfde dag hebben ontvangen als toen het verbruik plaatsvond! In deze waarschuwing lees je meer over de satellietverbinding en wat de tarieven zijn. Mocht je willen voorkomen dat jouw toestel automatisch een verbinding maakt dan kan je het beste de optie '’automatisch verbinden'’ uitschakelen via de instellingen van het toestel zelf en handmatig een netwerk selecteren of het internet op de simkaart op dat moment uitschakelen via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen. 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen in de gemaakte kosten 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer