.

Beantwoord

Waarom gelden mijn gratis MB's niet in het buitenland?

  • 23 May 2016
  • 7 reacties
  • 147 Bekeken

Ik kreeg als verjaardagscadeau 1000 mb.
Dat is leuk dacht ik, ik ga naar het buitenland (Malta) en dat is dan mooi meegenomen.
Normaal gesproken wordt in het buitenland eerst je bundel opgemaakt voordat buitenbundel kosten worden gemaakt.
Nu kom ik er (in Mijn Simyo) achter dat die 1000 mb niet geldt in het buitenland.
Erg jammer.

Vriendelijke groet, Paul Mobron
icon

Beste antwoord door franswon 23 May 2016, 16:43

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo PaulMobron,

Welkom op het Simyo Forum.

Op dit moment worden de MB's in het buitenland niet van je bundel gehaald, dit geldt voor alle MB's, dus dit heeft niets met de extra 1000 MB verjaardagscadeau te maken.

Simyo heeft dit gecommuniceerd met de gebruikers, voorlopig betaal je alleen het tarief voor de MB's in het buitenland zonder dat de MB's zelf van je bundel afgehaald worden.

Zodra dit wijzigt is zal Simyo de klanten hierover informeren.
Sorry hoor, maar dit is dan slecht gecommuniceerd. Wat ik wel gelezen heb is, dat eerst de mb's van je bundel worden opgebruikt en dat je daarna het buitenbundel tarief gaat betalen. Al kan ik echt niet zeggen waar en wanneer ik dat gelezen heb. Zo goed ben ik niet thuis in de Simyo-website.
Ter aanvulling kan ik nog vermelden dat toen ik op Malta was ik van Simyo waarschuwende sms'jes kreeg met daarin nog het oude tarief. En dat zeer kort daarop mijn mogelijkheid om het internet te gebruiken werd afgesloten. Ik heb veel moeite moeten doen om er achter te komen dat dit een fout was en om het internet weer aan de praat te krijgen.
Daar was ik toen al niet blij mee. En nu nog minder.
Reputatie 7
Badge +9
Uit de mail van 31 maart 2016 (hij kan ook een iets afwijkende datum hebben (in batches verstuurd):

Tijdelijk alleen EU-toeslag
Door technische redenen brengt Simyo vooralsnog alleen de EU-toeslag in rekening. Daarom gelden er tijdelijk lagere tarieven voor Simyo bellers vanaf 30 april a.s. Zodra we wel Nederlands verbruik kunnen rekenen in combinatie met de EU-toeslag brengen we je daarvan op de hoogte.

Ook laten we het je natuurlijk weten zodra er meer duidelijk is, wanneer in 2017 verbruik binnen de EU precies hetzelfde kost als verbruik binnen Nederland.
Beste PaulMobron..

Ter info.....
Sorry hoor, maar dit is dan slecht gecommuniceerd. Wat ik wel gelezen heb is, dat eerst de mb's van je bundel worden opgebruikt en dat je daarna het buitenbundel tarief gaat betalen. Al kan ik echt niet zeggen waar en wanneer ik dat gelezen heb.


https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-verstoringen-59/faq-wijziging-roamingtarieven-binnen-de-eu-33145
Wat worden de nieuwe tarieven voor verbruik in de EU in 2017?

Vanaf medio 2017 komt verbruik in de EU uit je Nederlandse bundel. Je betaalt dan voor je gesprek, sms’je of internetgebruik hetzelfde als dat je in
Nederland zou doen.

Bijvoorbeeld: Je belt 30 minuten van Frankrijk naar Nederland. Je had nog 20 minuten over in je bundel. Die 20 minuten bel je op en alleen voor de 10 minuten daarna betaal je het buitenbundeltarief. Net als in Nederland.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi PaulMobron,

Ook namens mij welkom op het forum.

Ik snap dat het verwarrend is voor je. Kijk anders even op de link die Friesian heeft meegestuurd. Hier wordt alles namelijk heel duidelijk uitgelegd :D

@franswon en Friesian bedankt voor jullie duidelijke uitleg :D

Groetjes,
Caspar
Oké, 2017. Dat had ik dus even gemist.
Bedankt voor jullie uitleg.
Groet, Paul
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Paul,

Goed dat je de link alsnog even gelezen hebt!

Het kan altijd voorkomen dat je de informatie of e-mail die wij sturen op een druk moment heb gelezen en dit dan net even gemist hebt. Gelukkig ben je nu helemaal op de hoogte van alle veranderingen over de tarieven binnen de EU. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze dan gerust. We helpen je graag.

Groetjes,
Angela

Reageer