.

Beantwoord

Waarom kan ik geen verbinding maken met het buitenlandse netwerk?

  • 16 August 2016
  • 3 reacties
  • 491 Bekeken

Ik ben momenteel in Noorwegen en kan geen verbinding maken met één van de twee netwerken die beschikbaar zijn. Error: "Uw simkaart staat verbinding met dit netwerk niet toe". Wat moet ik doen om wel verbinding te kunnen maken?
icon

Beste antwoord door Ilias 17 August 2016, 11:38

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi WHiemstra,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat enorm vervelend dat je geen gebruik kunt maken van je toestel, omdat er geen verbinding gemaakt kan worden met de buitenlandse masten.

Allereerst is het belangrijk dat je de optie 'roaming' op het toestel aan hebt staan. Dit kun je vinden via de instellingen van je toestel. Waar je het exact vindt verschilt per type toestel. Als je hier vragen over hebt, hoor ik het graag.

Ik zie in de instellingen staan dat de optie 'Bellen in/naar het buitenland' in Mijn Simyo uitstaat. Ik raad je aan om dit in te schakelen, want enkel dan kun je verbinding maken met de buitenlandse masten. Dit kun je doen via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen.

Gaat dat lukken?

Groetjes,
Ilias
Beste Ilias,

Het is gelukt! Door de netwerkinstellingen te veranderen kon ik verbinding maken. Bedankt.

Groetjes,

Wilma
Reputatie 7
Badge +10
Hoi WHiemstra,

Wat fijn om te horen! 🙂 Namens Ilias: heel graag gedaan! Veel plezier nog in Noorwegen!

Laat je 't weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer