.

Beantwoord

Waarom kan ik geen verbinding maken in het buitenland?

  • 15 March 2017
  • 5 reacties
  • 225 Bekeken

  • Beginner
  • 2 reacties
Hoi,
Omdat ik een half jaar in Nieuw Zeeland ben, heb ik mijn simyo abonnement stopgezet en mijn nummer overgezet op een prepaid simkaart van simyo. Sinds mijn nummer is overgezet begin maart kan ik echter geen verbinding maken met een netwerk. Ik heb de optie in het buitenland bellen aangezet, maar krijg een foutmelding als ik een sms wil sturen of wil verbinden met een netwerk. Hoe kan ik dat oplossen?
icon

Beste antwoord door Caspar 15 March 2017, 16:49

Bekijk originele reactie

5 reacties

Staat (data)roaming aan op je telefoon.? Handmatig netwerk zoeken.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-werkt-bellen-in-en-naar-het-buitenland-bi-101?c=45
Ik heb de instellingen volgens mij goed staan. Met handmatig netwerk zoeken vind de telefoon twee netwerken maar hiermee verbinden gaat niet. Foutmelding is niet beschikbaar of niet toegestaan. Voordat mijn nummer was overgezet en ik nog de simkaart van mijn simulatie abonnement gebruikte deed de telefoon het wel. Heb mijn simkaart in andere mobiel gedaan maar dat hielp ook niet...
Reputatie 5
Badge +9
Hoi EvR,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je geen verbinding kan maken in het buitenland.

Ik heb de opties voor het buitenland gereset op je simkaart. Doe even je toestel uit en aan om te kijken of het heeft geholpen.

Heb jij je Prepaid simkaart wel eerst in Nederland aangemeld op het netwerk? Zo niet, dan kan jij ook geen verbinding maken in het buitenland. Je moet namelijk altijd eerst verbinding maken met het Nederlandse netwerk voordat je de simkaart in het buitenland kan gebruiken. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie ook geen verbruik in Nederland.

In dat geval zit je op dit moment toch wel met een klein probleem. Je wilt natuurlijk gewoon gebruik maken van je Prepaid kaart. Ik kan een vervangende simkaart naar je Nederlandse adres sturen. Deze kan dan door een familielid/vriend/kennis even aangemeld worden op het Nederlands netwerk zodat de simkaart actief is. Daarna kan deze persoon de simkaart opsturen naar je huidige verblijfadres. Vind je dat een goed idee?

Ik hoor graag van je.

@Friesian bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Bedankt voor het antwoord Caspar!
Ik denk dat dat inderdaad het probleem is, oeps! Ik denk dat de oplossing om een andere simkaart naar mijn Nederlandse adres te sturen het beste is, als dat zou kunnen heel graag!
Blijf ik dan hetzelfde nummer houden?
Groetjes,
Badge +7
Hoi EvR,

Oei, wat jammer zeg! Ik heb meteen een nieuwe simkaart naar je Nederlandse adres opgestuurd. Deze komt daar binnen 3 werkdagen aan. Zodra je nieuwe simkaart geactiveerd is, wordt jouw huidige telefoonnummer op je nieuwe simkaart gezet. Let er hierbij wel op dat de simkaart die je nu in Nieuw-Zeeland bij je hebt, op dat moment inactief wordt. Heb je daar ook nog een simkaart ter plekke zodat je nog wel bereikbaar bent?

Ik ben erg benieuwd of je met de nieuwe simkaart wel een verbinding daar kunt krijgen. Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha

Reageer