.

Beantwoord

Waarom geen service meer in Japan na invoer tweede simkaart?

  • 26 March 2019
  • 8 reacties
  • 462 Bekeken

Badge
Ik ben nu in Japan sinds gister en m'n telefoon zag meteen het Japanse netwerk. Vandaag een Japanse simkaart gekocht voor data en die goed ingesteld en werkt prima. Alleen nu heeft m'n telefoon al ruim een uur geen bereik meer. Opnieuw opgestart, niks. Heb geprobeerd zo netwerken te vinden maar hij ziet niks.

Waar zou het aan kunnen liggen naast mogelijk kapotte simkaart of telefoon?
icon

Beste antwoord door Kevin 26 March 2019, 12:05

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dus in eerste instantie ging:
Jouw toestel met Simyo simkaart ging goed met een Japans netwerk. (Combinatie 1)

Vandaag heb je een Japanse simkaart gekocht:
Jouw toestel met Japanse simkaart ging goed met een Japans netwerk. (Combinatie 2)

En dan is nu de vraag:
Welke combinatie werkt nu al uren niet? De eerste of de tweede?

Aanvullende vraag:
Ben je een stuk verder gereisd, of ben je op dezelfde plek waar je eerder wel bereik had? In Nederland is het bereik van mobiele netwerken HEEL ERG GOED! Dat is niet overal op de wereld zo.
Badge
Ik zit nog steeds waar ik gister ook zat (Tokyo)

Het ging zo:
Ik had m'n tel uitgezet en weer aan met Japanse simkaart erbij (heb dual sim). Toen duurde het 5 minuten voordat ie docomo vond. Maar toen was ik iets vergeten op te schrijven van m'n Japanse sim dus weer ff uitgezet en sim bekeken. En sindsdien geen docomo meer.

Ga dadelijk weer naar buiten om te eten en hoop dat het dan goed komt.

Ohh en mijn Japanse sim is een sim speciaal voor toeristen met alleen data en geen telefoon nummer.
Badge
Paar uur verder en nog geen geen service.
Nu vraag ik me ook meteen wat af: Gaat de WiFi dan nog wel via die simkaart of niet? Niet dat dadelijk WhatsApp, Facebook enzo blokkeert omdat mijn nummer niet gekoppeld kan worden.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Geisha,

Welkom terug op het Simyo Forum en wat leuk dat je in Japan bent!

Wat een gek probleem! Wanneer je alleen de Simyo simkaart gebruikt, werkt het dus meteen. Wanneer je de Japanse simkaart erbij doet, krijg je in eerste instantie uiteindelijk nog wel een netwerk maar ondertussen dus niet meer?

Zou je eens willen nakijken hoe de instellingen voor je dual-sim zijn ingesteld? Staan ze beide wel op actief? Ook zou je eens kunnen proberen de simkaarten om te wisselen om te zien of het dan wel werkt. Daarnaast heeft Groentjuh ook een goed punt. In Nederland is het heel vanzelfsprekend dat je overal een goede verbinding hebt, in andere landen hoeft dit niet altijd zo te zijn. Ook de drukte kan van invloed zijn.

Wifi gaat nooit via de simkaart. Wifi neemt de diensten van de simkaart eigenlijk over. Ook ben ik wel benieuwd of je nog wel een verbinding krijgt als je alleen onze simkaart weer gebruikt. Als dat zo is, dan weten we in ieder geval dat het niets met de Simyo simkaart te maken heeft. We willen je natuurlijk alsnog wel verder helpen maar dan heeft wijzigingen aan onze kant in ieder geval geen zin.

Hou je ons op de hoogte hoe het gaat?

Groetjes,

Kevin
Badge
Dus er kan niks gaan blokkeren ofzo mocht jullie simkaart het niet meer doen? Want eerlijk gezegd wil ik nu niet teveel gaan rommelen met instellingen want nu heb ik tenminste nog iets en straks als ik teveel rommel misschien niet. Ik verwacht niet dat ik echt moet bellen terwijl ik hier ben want dat is veel te duur. En beide staan op actief zo ver ik kan zien
Badge
Ik heb het opgelost, nouja het valt niet op te lossen: Japan bied geen 2G meer aan en daarom werkt er altijd 1 kaartje niet want 1 slot is alleen 2G. Maar goed als ik wil bellen dan moet ik het dus omzetten.

Stel iemand sms’t mij en m’n simyo kaart staat nog op 2G gaat ie dan retour afzender of komt die later aan?
Reputatie 7
Badge +9
SMSjes worden 72 uur vastgehouden door de SMS-centrale. Daarna verdwijnen ze en ontvang je ze niet meer. De verzender krijgt daar overigens ook geen melding van.

Gedurende de 72 uur worden ze diverse malen naar het toestel verstuurd, als deze ze nog niet ontvangen heeft. Als je dus een paar uurtjes per 72 uur de Simyo simkaart actief maakt, dan zouden alle SMSjes aan moeten blijven komen. SMSjes worden niet continue opnieuw verzonden, dus laat de simkaart een tijdje actief, zodat deze SMSjes hun weg naar je toestel kunnen vinden.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Geisha,

Wat fijn dat we er in ieder geval achtergekomen zijn wat het probleem is geweest! We doen hier erg ons best om up-to-date te blijven maar welke netwerken er beschikbaar zijn in Japan is er even bij ingeschoten. 😉

Groentjuh heeft helemaal gelijk over de sms'jes. Thanks Groentjuh! In principe kun je dus gewoon de Japanse simkaart blijven gebruiken, whatsapp is gewoon gekoppeld aan je toestel dus je zal alsnog op je eigen nummer bereikbaar zijn als je een internetverbinding hebt.

Nog een hele fijne tijd in Japan mocht je nog vragen hebben dan horen we dat natuurlijk graag!

Groetjes,

Kevin

Reageer