.

Beantwoord

Waarom geen service in Egypte?

  • 30 January 2016
  • 6 reacties
  • 428 Bekeken

Badge
Geen service in Egypte, van 19-1 tot 26-1 in Egypte geweest geen ontvangst, klopt dat
icon

Beste antwoord door Scotsman 30 January 2016, 13:11

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Misschien stond de buitenlandoptie niet aan op Mijn Simyo? Of roaming stond niet aan op je telefoon? Beide is nodig om in het buitenland te kunnen bellen. Ook moet je in het buitenland een netwerk zien te vinden waarmee KPN een roamingovereenkomst heeft. Vaak werkt het als je telefoon automatisch een netwerk kiest, soms is het nodig handmatig een netwerk te kiezen. Als er maar 1 roamingpartner is en je ben op een plek waar die partner toevallig geen bereik heeft, heb je pech.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Nico van Wijngaarden,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen service had in Egypte. De optie voor 'Bellen in/naar het buitenland' stond aan. Het kan heel goed zijn dat de instellingen in je telefoon niet goed stonden. Kun je mij je telefoontype sturen? Dan kan ik de juiste instellingen voor het buitenland opzoeken. Kun je bewaren voor de volgende keer 😉.

Groetjes,
Estelle

Bedankt voor je goede hulp, Scotsman!
Badge
Hoi Nico van Wijngaarden,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen service had in Egypte. De optie voor 'Bellen in/naar het buitenland' stond aan. Het kan heel goed zijn dat de instellingen in je telefoon niet goed stonden. Kun je mij je telefoontype sturen? Dan kan ik de juiste instellingen voor het buitenland opzoeken. Kun je bewaren voor de volgende keer 😉.

Groetjes,
Estelle

Bedankt voor je goede hulp, Scotsman!


Hallo Estelle ik heb een I-Phone 5

bedankt voor de reactie.

Gr Nico
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Nico,

Bedankt voor het doorgeven van je type telefoon 🙂

Allereerst is het wat betreft bellen belangrijk dat je verschillende netwerk probeert. Het kan zijn dat jouw telefoon het netwerk automatisch selecteert. Als je handmatig zoekt naar een netwerk, kun je er een aantal proberen en zit er vaak 1 tussen die voor jou het beste bereik oplevert.

In sommige telefoons is het nodig om de dataroaming aan te zetten. Deze vind je in de instellingen > mobiel netwerk > dataroaming. Dit wil vaak ook helpen.

Mocht het nog eens voorkomen dat je geen netwerk hebt, neem dan contact met ons op als je nog in het buitenland bent. We kunnen de buitenlandoptie nog een reset geven om te kijken of dit werkt.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Badge
Ok bedankt, ga ik volgende keer proberen.

Gr Nico
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Nico van Wijngaarden,

Dat lijkt me een heel goed plan! We horen erg graag van je of deze tips hebben geholpen of niet. Mits je daar tzt aan denkt natuurlijk 😉.

Groetjes, Tiury

Reageer