.

Beantwoord

Waarom kan ik geen netwerkoperator instellen om te bellen in Turkije?

  • 7 August 2016
  • 5 reacties
  • 795 Bekeken

Bellen in Turkije werkt niet: kan geen netwerkoperator instellen
Samsung S3 (GT-19300) Android 4.3 Simyo Prepaid, tegoed 9,12 Euro
buitenland bellenoptie aan
netwerkoperator zoeken: TURKCELL, Turk Telekom of VODAFONE TR
eerste 2 na registreren: 'geregistreerd op netwerk'
Vodafone: kan nu niet verbinden, probeer het later nog eens
Na 10-tallen keren proberen geeft opbellen altijd:
niet aangemeld bij netwerk
wat kan ik nog doen?
icon

Beste antwoord door Caspar 8 August 2016, 12:45

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Janbaba,

Welkom op het forum.

Wat vervelend voor je dat je niet kan bellen in Turkije. Heb je alle netwerken geprobeerd of alleen die van Vodafone TR? Probeer ze allemaal eens! Heb je verbinding met één bepaald netwerk, dan kun je die gebruiken.

Ik heb het bellen in en naar het buitenland ook voor je gereset. Dit betekent dat de instelling opnieuw wordt aangemeld op het netwerk. Doe even je toestel helemaal uit en aan om te kijken of het heeft geholpen.

Ik hoor graag van je of het heeft geholpen!

Groetjes,
Caspar
Hallo Caspar,
Als ik 'Netwerkoperators' aanklik krijg ik na ca 1 minuut de volgende netwerken:
TURKCELL,
Turk Telekom
VODAFONE TR
İk kan dan 'Automatisch selecteren' aanklikken of zelf één van de 3 aanklikken.
İn alle gevallen blijft de melding komen: 'Niet aangemeld bij netwerk' als ik iemand probeer te bellen.
Bij TURKCELL, en Turk Telekom komt wel een melding: 'Geregistreerd op netwerk' maar dan nog kan ik niet bellen en krijg ik weer: 'Niet aangemeld bij netwerk' .
Bij de keuze VODAFONE TR krijg ik altijd de melding: 'Kan nu niet verbinden, probeer het later nog eens'
İk kan nog bij een Vodafone of andere winkel hier vragen of zij mij kunnen helpen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Janbaba,

Wat raar, zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je je hieraan stoort. Wil jij je simkaart in een andere telefoon proberen, om te testen of het daarin wel lukt om verbinding te maken met een netwerk?

Anders is het inderdaad verstandig om langs een telefoonwinkel te gaan.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Hallo Simyo-forum. Mijn Samsung S3 kon niet in Turkije bellen. SIM kaart in andere Samsung deed het wel. İn een Turkse GSM-winkel binnen 5 minuten fout gevonden: SİM-kaart-connector beschadigd. Eén uur later opgelost en ook mijn update ongedaan gemaakt: die had het IMEI-nummer aangepast. Telefoon kwam oorspronkelijk uit Turkije.
Bedankt voor hulp en moeite!
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Janbaba,

Helemaal goed!! Ben blij dat het is opgelost. Goed dat je langs een telefoonwinkel bent gegaan!

Geniet nog van je verblijf in Turkije!! :D

Groetjes,
Ilias

Reageer