.

Beantwoord

Waarom heb ik geen netwerk op Curaçao?

  • 20 May 2017
  • 9 reacties
  • 1851 Bekeken

Hi,

ik heb sinds een dag of 3 opeens geen service meer op curacao. Ik heb ook een lokale simkaart die van (voorheen in ieder geval) hetzelfde netwerk gebruik maakt, die simkaart doet het nog wel steeds. Ik heb de instelling 'buitenland' aan staan.. Wat kan ik doen?
icon

Beste antwoord door Jihane 22 May 2017, 17:28

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi AmberB,

Als je in Curaçao bent moet voor je Simyo simkaart zowel op de website als op het toestel internet in het buitenland aanstaan (op het toestel heet dat meestal roaming) voor een lokale simkaart geldt dit uiteraard niet. Heb je prepaid dan is telefoneren/sms wel mogelijk, maar internet niet met je Simyo simkaart, Curaçao valt onder de Nederlandse Antillen, de tarieven zijn best pittig! https://www.simyo.nl/tarieven/buitenland - kies als land Nederlandse Antillen
Hi Frans,

dank voor je antwoord! Ik heb roaming aangezet, maar het blijkt geen verschil te maken. Wat ik raar vind, is dat ik vorige week nog gewoon bereik had en van de één op de andere dag niet meer, zonder dat ik iets aan instellingen gewijzigd heb. Als ik handmatig zoek naar netwerken, dan geeft ie de mogelijkheid 'Chippie 2G (uitschakelen)'. Chippie is de lokale aanbieder, maar waarom staat er 'uitschakelen' achter? Als ik deze selecteer, doet ie ook niks. Het lijkt alsof Simyo niet kan registreren op het lokale netwerk of zoiets :s..
Reputatie 7
Badge +7
Kan het zijn dat je veel buitenbundel kosten hebt gemaakt waardoor je nummer is geblokkeerd? Dat zal je dan wel zien in MijnSimyo, of in je mailbox. En als het goed is heb je waarschuwings SMSjes gekregen.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi AmberB,

Als je niet teveel kosten hebt gemaakt zoals wimj12 opmerkt is het verstandig om je toestel even uit te schakelen en daarna weer op te starten. Ik hoop dat hij het daarna wel doet.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi AmberB,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je niet kunt bellen en sms'en in Curaçao! Ik zie dat je een Prepaid aansluiting hebt, dus je kunt niet internetten in het buitenland. Alle andere dingen moeten wél gewoon lukken. Ik heb dus ook meteen jouw buitenlandoptie een reset voor je gegeven, wat betekent dat ik je instellingen vernieuwd heb op netwerkniveau. Wil jij je toestel een kwartier uitdoen en daarna weer aanzetten? Pakt 'ie dan wel een netwerk?

Als dat niet werkt, dan wil ik jou vragen om je simkaart in een andere mobiel te plaatsen. Werkt dat dan wel? Of nog steeds niet? Op die manier komen we erachter vanuit welke hoek we dit moeten benaderen.

Hou je me op de hoogte?

@ Franswon en Wimj12, dank voor de hulp!

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Sorry voor mijn late reactie! Na al jullie tips uitgevoerd te hebben, heeft ie 2 dagen netwerk gehad en vervolgens is ie hem weer kwijt geraakt. Ik heb een dualsim telefoon en ook een lokale simkaart en dat gaat prima, ook als ik ze verwissel. Omdat ik mijn NLse nummer wel graag wil behouden voor als ik in NL ben (en voor whatsapp), zorg ik dat ik maandelijks even actief ben op mn NLse nummer.

Er staat nu wel dat ie geregisteerd is op het lokale Chippie netwerk van UTS, maar als ik die selecteer, zegt ie dat ie geen verbinding met het netwerk kan krijgen. Best raar toch?

Groet,
Amber
Reputatie 7
Badge +7
Het zou kunnen (maar ik heb die lijsten niet) dat Simyo geen roaming overeenkomst heeft met Chippie.
Is er een ander netwerk wat je kan kiezen?
Reputatie 7
Badge +9
Vroeger had KPN een overeenkomst met Curaçao Telecom, de huidige stand van zaken weet ik niet.

Chippie is voor zover ik weet gewoon een naam voor een prepaidkaart in het algemeen, Scarlet, UTS en Digicel. zijn de aanbieders, dus AmberB kan best eens kijken hoe het signaal bij die aanbieders is door naar netwerk te laten zoeken en kijken welk 'pakt'.
Badge +7
Hoi AmberB,

Wat jammer dat je maar voor 2 dagen netwerk hebt gehad!

Ik raad je aan om handmatig een netwerk te selecteren. Dit doe je via de instellingen van je telefoon. Onze roamingspartners op Curaçao zijn DigicelGroup Bonaire, Digicel (Curacao Telecom) en UTS Setel. Lukt het via deze providers wel om een netwerk te krijgen?

Groetjes,
Samantha

@wimj12 en franswon, Heel erg bedankt voor jullie hulp 🙂

Reageer