.

Beantwoord

Waarom heb ik geen mobiele data na terugkomst uit België?

  • 11 June 2015
  • 6 reacties
  • 286 Bekeken

Ik kom regelmatig in België. Mijn Lumia 920 schakelt dat automatisch naar de provider Base. Bij terugkomst in Nederland wordt weer teruggeschakeld naar het KPN netwerk. De mobiele dataverbinding werkt echter niet meer. Als ik het dataverkeer uitzet en weer aanzet werkt het ook nog niet. De grote "E" achter het symbool voor signaalsterkte blijft weg. Ik moet mijn telefoon uit- en weer aanzetten om de zaak werkend te krijgen. Dit uit- en aanzetten zou niet nodig moeten zijn. Antwoordt a.u.b.
icon

Beste antwoord door Tiury 12 June 2015, 10:20

Bekijk originele reactie

6 reacties

Antwoordt a.u.b.
Hoi Wil Jenneskens.

Ten 1e een reactie krijg je altijd, het antwoord ja/nee, dat zal blijken.
Je zou eens vliegtuigstand aan en dan uit kunnen proberen. En uhhhh het is techniek, zoals een inmiddels zeer beroemd forumlid... bijna wereldberoemd weet. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.



Vriendelijke hinnik in gestrekte draf,
Friesian.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Wil Jenneskens, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat vervelend dat je telefoon zich niet automatisch registreert op mobiel internet als je de grens over rijd. De tip van Friesian hierboven is erg handig. Je hoeft in dat geval niet je hele telefoon uit te doen.

Je kunt ook controleren of je telefoon wel op 'automatische netwerkselectie staat'. Dit zou ervoor moeten zorgen dat je telefoon wel juist overschakelt. Mocht dit niet werken, is het verstandig dat je even je internetinstellingen controleert. Dit doe je met behulp van deze toestelhulp.

Laat je ons weten of deze tips hebben geholpen?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je reactie Friesian.
Ik heb de voorgestelde instellingen doorgevoerd. nu maar afwachten tot ik weer een keer in België ben geweest. Vanmorgen was ik overigens in Duitsland en bij terugkomst was alles nog steeds in orde. Bedankt voor uw tip over de toestelhulp.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Wil Jenneskens,

Top dat je het hebt doorgenomen. Fijn dat het voor zover goed is gegaan. We horen inderdaad graag hoe het gaat als je weer terugkomt uit België.

Bedankt dat je ons op de hoogte houdt :)

@Friesian, ik zie je erg sprekende foto. Ben jij dat in actief? 😃
Inmiddels zijn we 3 maanden verder en ik ben verschillende keren in Duitsland en België geweest. Elke keer heb ik mijn Lumia 920 opnieuw moeten opstarten om vervolgens via de PIN de SIM weer te aktiveren. Hierna werkt het elke keer weer. Recentelijk heb ik geprobeerd de roaming aan te zetten. Vervolgens naar Duitsland. Bij terugkomst bleek bij het oppakken van het KPN netwerk de data wel te werken met de E zichtbaar. Dit was voorheen bij T-Mobile als provider niet nodig. Als ik roaming aan zet om dit probleem op te lossen loop ik het risico data te verbruiken in het buitenland. Dit wil ik liever niet. Hebben gebruikers met een KPN Abo i.p.v. Simyo hier ook last van? Is er vanuit Simyo een oplossing?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Wil Jenneskens,

Goed dat je zelf wat aan het testen bent geweest. Bij mijn telefoon is het niet nodig om Roaming aan te hebben staan, maar het kan maar net zo zijn dat de Lumia 920 dit wel graag heeft. Roaming is namelijk een heel breed begrip en kan het maar net zijn dat Nokia dit anders interpreteert. Roaming is het gebruik kunnen maken van een ander netwerk dan die van je eigen provider. Dit geldt voor zowel in het binnen en buitenland en voor bellen en internet.

Als je géén gebruik van internet in het buitenland wilt maken, maar wel de roaming knop aan moet hebben in je telefoon, dan kan dat. Je hoeft dan alleen de optie 'Internet op je mobiel in het buitenland uit te zetten'. Gelukkig zie ik dat jij dat al hebt gedaan 🙂. Je kunt dus niet per ongeluk data verbruiken als je de grens over gaat.

Groetjes, Tiury

Reageer