.

Beantwoord

Waarom heb ik geen internetverbinding in het buitenland?

  • 17 August 2016
  • 5 reacties
  • 138 Bekeken

Badge
hallo Simyo,

Op het moment zit ik in Spanje in de stad Salou. Nou heb ik op de simyo internet pagina internet in het buitenland aangezet en het roaming van mijn telefoon aangezet maar heb ik hier nog steeds geen internet. Is er misschien iets wat ik over sla waardoor ik geen internet hier heb? En hoe kan ik ervoor zorgen dat het roamen dan wel werkt?

met vriendelijke groet,

Alex
icon

Beste antwoord door Ilias 17 August 2016, 16:58

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi Alex Wagenaar,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat leuk dat in je Salou bent! Lekker aan het genieten van de zon? Ik wens je nog veel plezier toe!

Wel jammer dat je geen verbinding kunt maken met het netwerk voor internet. Ik heb meteen je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd op je aansluiting. Dit moet eventuele storingen wegwerken. Kun je jouw toestel voor tien minuten uitschakelen en dan weer inschakelen? Ik verwacht dat het probleem dan is opgelost.

Als dat niet heeft gewerkt, kun je dan jouw simkaart in een ander toestel plaatsen en het liefst een andere simkaart in je eigen toestel? Dan kunnen wij vaststellen of het ligt aan de simkaart of aan het toestel.

Laat je het weten?

Groetjes,
Ilias
Badge
Hey Ilias,

het is gelukt hoor:D na de reset verscheen er plotseling het magische icoontje van 4g boven in de hoek:) dankjewel voor je moeite! en trouwens het is hier geweldig:)

met vriendelijke groet

Alex
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Alex Wagenaar,

Wat ontzettend fijn om te horen! 😃 Namens Ilias: graag gedaan!

Geniet nog van je tijd in Spanje!

Groetjes,
Jihane
Hoi!

Toevallig zit in vlakbij, in Barcelona, en heb ik al 2 weken hetzelfde probleem. Op zich had ik het niet zo heel erg nodig, maar nu ik zie dat meer mensen er last van hebben, zou het toch wel fijn zijn om af en toe internet te hebben. Zouden jullie deze reset ook bij mij uit kunnen voeren?

Alvast bedankt! 😃
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jasper7,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je ook niet kunt internetten! 😞 Ik zie dat jij alle instellingen goed hebt staan op Mijn Simyo. Ik heb dus ook voor jou een reset uitgevoerd. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk kun je dan weer het web op!

Als dat niet werkt, wil ik je vragen om handmatig een (buitenlands) netwerk te zoeken. Lukt het dan wel om te internetten?

Als laatste kun je ook je simkaart in een ander toestel plaatsen en andersom. Zo kom je erachter of het gebrek aan internet een simkaart-issue is of een toestel-issue. Dan kunnen we gerichter een oplossing zoeken!

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane

Reageer